بحثی درباره کی روش و تیم ملی نیست/ فغانی دیگر داور ایران نیست!

ساعت: 12:11
تاریخ انتشار: 1301/10/24
کد خبر: 1922600

رئیس کمیته داوران و یکی از اعضای هیات رئیسه اتحادیه فوتبال انگلیس گفت: در حال حاضر هیچ بحثی درباره فرد خاصی نیست و نه کی روش و نه مربی دیگری مطرح است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ خداداد افشاریان، رئیس کمیته داوران و عضو هیئت مدیره فدراسیون فوتبال در حاشیه جلسه داوران گفت: همه داوران لیگ برتر و سپس لیگ یک را دور هم جمع کردیم تا اشتباهات پیش آمده را اصلاح کنیم. وسط فصل امیدوارم در نیم فصل شرایط بهتر شود هر چند خوشبختانه همدلی خوبی در جامعه داوری وجود دارد. 8 داور جوانی که در لیگ یک کار می کردند و همه عالی بودند را ارزیابی کردیم. در مورد آخرین بازی استقلال و تراکتورسازی به صراحت و به عنوان یک فوتبالیست نه به عنوان عضوی از فدراسیون فوتبال، از آقای زنوزی تشکر می کنم که با هزینه ایشان در فوتبال حضور پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: در بازی قبلی استقلال و تراکتورسازی گل تراکتور به دلیل خطای کمک داور آفساید اعلام شد اما وحید کاظمی این گل را صحیح دانست. اشتباهات داوری همیشه وجود داشته و گاهی به نفع تراکتور و گاهی به این تیم بوده است اما باید بگویم که داوری کوپال ناظمی در این دیدار شاهکار بود. شاهکار او زدن پنالتی اول و پنالتی دوم بود که کاملا درست بود. طبق قانون جدید داوری، در هنگام ضربه پنالتی، دروازه بان باید یک پای خود را روی خط داشته باشد، اما زمانی که دروازه بان 70 سانتی متر جلوتر است، علامت زدن کمک داور طبیعی است. در این بازی تراکتور هیچ تلاش داوری ندارد. چون تیم داوری بسیار درخشان است.

افشاریان در خصوص صحبت های هوشنگ نصیرزاده گفت: ارائه کمک داوران می توانست بهتر باشد. وقتی بازیکنی در قائم شهر 3 متر آفساید است و کمک داور علامت نمی دهد، باید ناراضی باشم. من حرف نصیرزاده را قبول ندارم. من 40 سال است که در فوتبال هستم و داوران تهرانی برای کل کشور قضاوت می کنند. هیچ داوری آبرویش را نمی فروشد. اگر شکی بود، درست بود، اما وقتی این صحبت ها مطرح شد چه شد؟ هر چند شاید در دستور داوران بیشتر دقت کنم.

رئیس کمیته داوران در خصوص تجهیز ورزشگاه ها به فناوری کمک داور تصویری خاطرنشان کرد: هر باشگاهی باید ورزشگاه خود را اعلام کند و تمام ورزشگاه ها باید تکمیل شود. چون تیم ها نباید با VAR مشکلی داشته باشند.

وی در خصوص آخرین وضعیت انتصاب سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در فدراسیون تاکید کرد: در این مورد بحثی نشده است اما قطعا با اتفاق نظر یک سرمربی خوب را به جام ملت ها معرفی خواهیم کرد. در مورد شخص خاصی صحبتی نشده است و نه کویروس و نه مربی دیگری در حال حاضر مورد بحث قرار نمی گیرند. همه صحبت ها حدس و گمان است.

افشاریان درباره قرار گرفتن نام علیرضا فغانی در لیست داوران استرالیایی تصریح کرد: به عنوان یک ایرانی خوشحالم که فغانی به لیست استرالیا اضافه شد و به حضور او افتخار می کنم. با توجه به مهاجرت فغانی به استرالیا و سپری شدن عمر وی در این کشور، به همین دلیل تصمیم گرفتیم نام وی را از لیست داوران ایران حذف کنیم و بر تصمیم خود ثابت قدم هستیم. امیدوارم فغانی مثل همیشه در هر کجا که هست بدرخشد او یک بازی را از دست نداده و همه بازی های مهم را سوت زده است اما طبق قانون کسی که در لیست داوران قرار می گیرد باید حداقل 10 بازی در سطح بالایی در این زمینه انجام دهد. و بنابراین دیگر داور ما نیست.

عضو هیئت مدیره اتحادیه فوتبال انگلیس درباره قضاوت پسرش در جام حذفی گفت: او پسر من نیست، بلکه داور این کشور است. همانطور که گفتم حدود 8 داوری که قضاوت خوبی در لیگ داشتند در جام حذفی بازی کردند و این وسط فقط اسم پسرم آمد. همانطور که گفتم همه داوران قضاوت بسیار خوبی داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید