بحران واقعی در انتخاب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا

ندال بهران، سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز گفت: هیچ فرمول و سازوکاری برای تعیین تیم های شرکت کننده در لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت های آسیا در فصل 2023-2024 اتخاذ نشده است.

پس از تایید دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا با پیشنهاد لیگ قهرمانان آسیا مبنی بر برگزاری لیگ قهرمانان آسیا از سال 2023 به بعد همزمان با تقویم اروپایی، بحث و تردید در مورد نحوه تعیین سهمیه کشورها برای این مسابقات به وجود آمد. این مسابقات دو فصل فوتبال در کشورهای آسیایی را به پایان رساند.

نزل بهران در بیانیه ای به خبرگزاری فرانسه گفت: AFC هیچ تصمیمی در این زمینه نگرفته است زیرا لیست مسابقاتی که شرکت کنندگان و شرایط آنها را مشخص می کند تاکنون تغییر نکرده است. کنفدراسیون فوتبال آسیا مایل است فدراسیون‌های ملی فوتبال را در این بحث مشارکت دهد و دیدگاه‌های خود را به عنوان بخشی از تلاش مشترک برای دستیابی به راه‌حلی عمدی که برای لیگ قهرمانان آسیا مفید باشد، اتخاذ کند.

بند اول ماده 9 آیین نامه لیگ قهرمانان آسیا، شرکت کنندگان را موظف می کند با توجه به سهمیه های موجود برای هر فدراسیون ملی از جمله قهرمان لیگ، قهرمان جام حذفی و در صورت تکرار قهرمانان هر دو جام به ترتیب به رقابت بپردازند. تیم های دوم، سوم و چهارم لیگ.

بحران هرگونه تصمیم رسمی در این زمینه را رد کرده است. وی تاکید کرد: هنوز برای تصمیم گیری رسمی در این زمینه زود است.

دیدگاهتان را بنویسید