نگاهی به سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا

دیروز خبر تایید نشدن باشگاه استقلال منتشر شد تا طبق پیش بینی ها این تیم در فصل جدید در لیگ قهرمانان آسیا حضور نداشته باشد.

با توجه به تغییر فرمت مسابقات آسیایی و ترکیب دو دوره مسابقات به دلیل برگزاری جام جهانی در سال گذشته، پیش از این عنوان شده بود که قهرمان دو دوره لیگ به عنوان سهمیه مستقیم و … قهرمان دو دوره حذفی به عنوان دو سهمیه پلی آف راهی مسابقات می شد اما حالا به دلیل عدم تایید استقلال شرایط تغییر کرده است.

به همین منظور نگاهی خواهیم داشت به شرایط 4 نماینده احتمالی فوتبال ایران در رقابت های آسیایی.

پرسپولیس به عنوان قهرمان این فصل لیگ برتر سهمیه مستقیم و قطعی مسابقات را به خود اختصاص داده است و یکی از چهار سهمیه فوتبال ایران بی شک پرسپولیس خواهد بود و برای سه سهمیه باقی مانده باید به اما و اگرها برویم.

مازندران فصل گذشته قهرمان جام نساجی نساجی بود و در حال حاضر یکی از چهار تیم نیمه نهایی این رقابت هاست و باید این تیم را جزو شانس های قطعی ایران بشماریم. پرسپولیس که صعودش قطعی شد و استقلالی که حذف شد دو تیم دیگر مسابقات هستند که تکلیفشان مشخص است و یک گزینه دیگر باقی مانده که هوادار تهرانی است. بدین ترتیب هوادار این شانس را دارد که یکی از چهار سهمیه لیگ برتر باشد.

تیم فوتبال سپاهان به عنوان نایب قهرمان لیگ برتر شانس زیادی برای حضور در مسابقات به عنوان یکی از دو سهمیه پلی آف دارد و اگر هواداران تهرانی را سهمیه دیگری در نظر نگیریم، ممکن است سهمیه چهارم شود. به تراکتور خواهد رفت.

باید دید در نهایت با جام حذفی چه اتفاقی می افتد و سپس درباره سهمیه سوم و چهارم فوتبال ایران در رقابت های آسیایی چه تصمیمی گرفته می شود.

دیدگاهتان را بنویسید