بخشی از رتبه بندی معلمان مربوط به معیشت معلمان است

بخشی از رتبه بندی معلمان مربوط به معیشت معلمان است

کیومرث سرمدی واله نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی در جمع مدیران و معاونان مدارس شهرستان اسدآباد در سالن اجتماعات مجتمع خلیج فارس گفت: آنچه در قانون بودجه 1400 دیده می شود برای اجرای قانون در مورد قانون بودجه کافی نیست. رتبه بندی معلمان اعتبار مورد نیاز علاوه بر 30 تا 50 هزار میلیارد تن.

وی با اشاره به اینکه طرح رتبه بندی معلمان یکی از الزامات مهم اقشار فرهنگی کشور است و آن طرح باید هر ساله اجرا و ناقص می ماند، گفت: طرح رتبه بندی معلمان از نظر جایگاه و جایگاه معلمان به عنوان یک نفر است. یکی از مهمترین و موثرترین ارکان آموزش و پرورش چند سال پیش باید مورد توجه قرار می گرفت، اما چند سالی است که شعارهای متفاوتی در مورد طرح طبقه بندی معلمان داده می شود و معیشت معلمان مورد توجه قرار نمی گیرد و این نگرانی مطرح نمی شود. .

سرمدی واله با بیان اینکه در دو سال اخیر مجلس یازدهم به طور جدی اجرای طرح رتبه بندی معلمان را مورد بحث و بررسی قرار داده است، گفت: در هیچ جلسه دیگری از مجالس گذشته در این زمینه، لایحه و قانون معیشت معلمان به این اندازه مهم نبوده است.

وی افزود: بخش اصلی لایحه رتبه بندی معلمان توجه به جایگاه علمی، فنی و تخصصی و افزایش توان علمی و فرهنگی معلمان است که در سایه پژوهش و انباشت توان علمی بالا می توانند به جوانان با علم روز و فنون نوین در رسالت خود در تعلیم و تربیت آموزش دهید.» جوانان و نوجوانان جامعه را تمرین کنید.

سرمدی واله با تاکید بر اینکه اگر به دنبال پیشرفت جامعه هستیم و می خواهیم جامعه ارتقا یابد، طرح رتبه بندی معلمان باید در آموزش و پرورش لحاظ شود، تاکید کرد: آنچه در بودجه طرح رتبه بندی معلمان دیده می شود از 15 تا 20 است. یک میلیارد میلیارد تومان است و اعتباری که در طرح بودجه 1400 برای طرح فوق دیده می شود با اجرای دقیق قانون رتبه بندی معلمان مطابقت ندارد. هم بررسی و هم تصویب وام هر ساله برای اجرای طرح وام ارائه می شود.

وی با تاکید بر اینکه معلمان نگران معیشتی نباشند، گفت: معلمان در این طرح به دنبال افزایش حقوق نیستند و هدف از اجرای این طرح افزایش وضعیت تخصصی، فنی، پژوهشی، علمی، معنوی و روانی معلمان است. تا بتوانند به رسالت خطیر خود در آموزش و پرورش عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید