بدترین رکورد تاریخ سرمربی گواردیولا

تیم گواردیولا به طرز عجیبی حال و هوای خوبی ندارد. این تیم در هفته پانزدهم لیگ برتر شش امتیاز از آرسنال پیشتاز فاصله دارد. فکر کردن به چنین چیزی در تیم گواردیولا سخت است، اما منچسترسیتی تحت هدایت پپ گواردیولا یکی از بدترین لحظات خود را از زمان حضور سوپرمدیری تجربه می کند.

او بدشانس بود که در بازی هایی مانند بازی مقابل تاتنهام گلزنی نکرد، اما شکست مقابل استون ویلا یک فاجعه کامل بود. اونای امری با تاکتیک های خود رقیب گواردیولا، سرمربی کاتالان ها را در زمین شکست داد. با رویکردی جسورانه و پرس تهاجمی و خطرناک، تیم بیرمنگام بدون شک بر نبردهای میانه میدان مسلط شد و از آن‌چه دیدیم، پیروزی استون ویلا شایسته بود و باید بیشتر از این هم می‌بود.

عملکرد سیتی به قدری بد بود که در جریان آن چندین رکورد منفی شکسته شد. در سطح باشگاهی، منچسترسیتی بازی را تنها با دو شوت به سمت دروازه و یک شوت خارج از چارچوب تمام کرد، همه در نیمه اول، یعنی در نیمه دوم حتی یک شوت هم دریافت نکردند! واقعیتی که از سال 2007 و زمانی که سیتی هنوز توسط شیوخ اماراتی خریداری نشده بود برای این تیم رخ نداده بود. نه تنها این، بلکه بازی مقابل استون ویلا تبدیل به کم‌تعدادترین بازی سیتی در بیش از 20 سال گذشته شد.

برای خود گواردیولا، در بیش از 535 بازی که روی نیمکت های مختلف نشسته، سابقه ای وجود ندارد که تیمش تنها سه شوت به سمت دروازه داشته باشد.