بدهی دولت سابق به صندوق ذخیره فرهنگیان چه شد؟


زمان: 08:01h
تاریخ انتشار: 1401/01/16
کد خبر: 1819608

یکی از اعضای کمیته آموزش و تحقیقات با اشاره به بدهی دولت سابق به صندوق ذخیره فرهنگیان در سال های اخیر، خواستار تسریع پرداخت و مدیریت وزارت آموزش و پرورش شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در خصوص آخرین بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: وقت گفت: این مبلغ به صورت وام پرداخت شده است. اما دولت حتی سهم خود را در صندوق ذخیره فرهنگیان پرداخت نکرده است.

وی افزود: سهم و بدهی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان یک میلیارد و 645 میلیون تن است و مجلس بارها خواستار تغییر اساسنامه این صندوق شده است. ما می خواهیم خدمات این صندوق شامل وضعیت فرهنگیان شاغل باشد در حالی که در شرایط فعلی این خدمات را فقط به فرهنگیان بازنشسته ارائه می کند، در حالی که تلاش می کنیم دولت را وادار به پرداخت تعهدات خود به این صندوق کنیم.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: 1645 میلیارد تن پول در شرایط اقتصادی فعلی برای دولت پول کمی نیست و می دانیم که پرداخت آن بسیار سخت است.

فلاحی گفت: به دولت پیشنهاد داده‌ایم که با توجه به اینکه برخی از پتروشیمی‌های صندوق فرهنگیان نیاز به گاز دارند، دولت به جای پرداخت بدهی پتروشیمی‌ها، ظرف چند سال از ظرفیت‌های پاک خود استفاده کند و گازرسانی رایگان به پتروشیمی‌ها بدهد.

یکی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس گفت: نیاز به گاز این پتروشیمی ها ممکن است کمتر از بدهی یکساله دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان باشد، اما باید قانونی را تدوین کنیم تا این بدهی ظرف یک تا دو سال تسویه شود. سال‌ها، اما برای انجام این کار، باید دولت را آزاد بگذاریم. «برای پرداخت این بدهی و نحوه پاکسازی آن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید