برای ایرانیان خارج از کشور باید ساز و کارهای ماندگار ترسیم گردد



وزیر امور خارجه:

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی با تاکید بر اینکه باید سازوکارهای پایدار و طولانی مدت برای ایرانیان خارج از کشور آماده شود، گفت: غرور ملی و تاکید بر بعد هویت ایرانی از ویژگی های ارزشمند همه ایرانیان خارج از کشور است.

باید سازوکارهای دائمی برای ایرانیان خارج از کشور ترسیم شود

به گزارش خبرگزاری موج


حسین امیرعبدلاخیان وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور ضمن ارزیابی رویکردهای بین المللی حوزه های علمیه و جامعه المصطفی اظهار داشت: کارهایی که در حوزه های علمیه انجام می شود. جمهوری ایران در عرصه گفتمان اسلامی در عرصه بین الملل انجام داده است، بقایای اصلاحات و سرمایه برای سرزمین ایران بسیار ارزشمند است.

وزیر امور خارجه کشورمان بر تشکیل کارگروه مشترک منطقه و وزارت امور خارجه برای فعال سازی لازم ظرفیت در حوزه دیپلماسی علمی، عمومی و فرهنگی تاکید کرد و گفت: با توجه به استقبال جهانی با توجه به نگرش دینی منطقه قم با ورود به عرصه های مختلف علمی، نیاز است مراکز بین المللی کشور از جمله جامعه المصطفی در کنار حوزه های فنی و مهندسی از جمله طب اسلامی وارد شوند. رشته های مرتبط با معارف اسلامی و علوم دینی.

وی با تاکید بر اینکه باید سازوکارهای پایدار و طولانی مدت برای ایرانیان خارج از کشور مهیا شود، تصریح کرد: غرور ملی و تاکید بر بعد هویت ایرانی از ویژگی های ارزشمند همه ایرانیان خارج از کشور است. این اقوام بر حفظ پیوند هویتی خود با ایران و ایرانی تأکید زیادی دارند و این مهم‌ترین و ارزشمندترین ویژگی فرهنگ ایرانی است که در همه جای دنیا متجلی است.

امیر عبدالخیان وی در بخش پایانی سخنان خود با تاکید بر تشکیل کارگروه مشترک منطقه و وزارت امور خارجه برای پیشبرد طرح ها و برنامه های مشترک، خاطرنشان کرد: در این کارگروه باید برنامه های مشترک در خصوص ظرفیت های متقابل مورد توافق قرار گیرد. یادداشتی که برای تفاهم بر اساس اولویت ها و وظایف دیپلماسی دینی و کارگاهی برای سازماندهی و تدوین سند جامع پیشرفت مأموریت تنظیم شده است.


آیا این خبر مفید بود؟




نظرات ارسالی شما پس از تایید خبرگزاری موج در فضای مجازی منتشر خواهد شد.

پیام های حاوی افترا و افترا منتشر نخواهد شد.

پیام های غیرفارسی یا غیر مرتبط ارسال نمی شود.