ایرانیان خارج از کشور سفیران ما هستند/ تلاش تهران و مسکو برای تقویت همکاری های اقتصادی و سیاسی

ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: 1400/10/30
کد خبر: 1802049

وی با تاکید بر کاهش موانع مجوزهای صادراتی گفت: قطعاً می توان سهم ما از بازار روسیه را بهبود بخشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری ایران در ادامه برنامه سفر چهارشنبه شب خود به مسکو با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه و استقبال از این دیدار با ایرانیان خارج از کشور دیدار کرد. خیلی خوب انجام شد، اما باید آسیب ها را ترمیم کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به دیدار خود با ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: احساس این بود که اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات بر سر راه ارتقا و توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

رئیس جمهور افزود: بخشی از این دیدار به مسائل مشترک دو کشور در حوزه اقتصادی و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخشی دیگر به نقش پررنگ ایران و روسیه در منطقه و امور بین الملل اختصاص داشت. “

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: تصوری که از این دیدار و گفت و گو به وجود آمد این بود که مسئولان دو کشور در تلاش برای حل مشکلات و توسعه روابط خود هستند.

وی با تاکید بر تلاش اعضای دولت برای حل مشکلات صادرات گفت: تولید و صادرات باید قابل پیش بینی باشد و صادرکنندگان و تولیدکنندگان بتوانند با آینده نگری در این حوزه فعالیت کنند. ریسک پذیری درست است، اما اقتصاد هم باید تا حدی قابل پیش بینی باشد تا اهالی این حوزه متضرر نشوند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تسهیل صادرات گفت: برخی اقدامات اصلاحی نظام اقتصادی در ابتدای راه است که بخشی از آن در بودجه 1401 منعکس می شود.

رئیسی با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه گفت: رئیس جمهور روسیه نیز گفت که قطعاً می توان سهم ایران از بازار روسیه را ارتقا داد.

وی با اشاره به تقویت روابط با برخی کشورها در ماه های اخیر گفت: آمارها نشان می دهد که با تلاش تجار و مسئولان و مسئولان کشورمان صادرات افزایش یافته است.

رئیس جمهور در خصوص حل مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات این دانشجویان انجام دهند.

رئیسی افزود: همه ایرانیان در سراسر جهان باید به رشد و توسعه ایران نگاه کنند و برای این کار هر کاری که ممکن است انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه نسل ما باید با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ایرانی آشنا باشد، تاکید کرد: تحصیل و تجارت در خارج از کشور منعی ندارد، بلکه باید تعلق به کشور باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور ما هستند، تصریح کرد: بزرگان ایرانی در عرصه علم، فرهنگ و هنر و همچنین در عرصه مقاومت در برابر دشمن، تاریخی را رقم زدند که می توان به آن افتخار کرد. “

رئیسی افزود: ما در کشور چهره هایی داریم که زمان و تاریخ را ساخته اند. امروز در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفتم اگر می خواهیم قهرمان مبارزه با تروریسم را به دنیا معرفی کنیم، این مرد قهرمان شهید حاج قاسم سلیمانی است.

وی با اشاره به برخی مصوبات شورای عالی ایرانیان خارج از کشور گفت: سفر ایرانیان به خارج از کشور باید تسهیل شود و کاهش مشکلات دانشجویان خارج از کشور ضروری است.

رئیس جمهور با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر روابط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه، گفت: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم در حال رخ دادن است توجه به ظرفیت هایی است که قبلا مورد غفلت و غفلت قرار گرفته بود. “

رئیسی با تاکید بر اینکه سیاست ما یک سیاست متوازن نگاه به کل جهان است، گفت: اراده ایران و روسیه فعال سازی ظرفیت های دو کشور است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید