سهم ایران در بازار روسیه قطعا می تواند افزایش یابد/ رئیسی: ایرانیان خارج از کشور سفیران ما هستند

سهم ایران در بازار روسیه قطعا می تواند افزایش یابد/ رئیسی: ایرانیان خارج از کشور سفیران ما هستند

روز جدید سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور ما هستند، تصریح کرد: مردان و زنان بزرگ ایرانی در علم، فرهنگ و هنر و همچنین در مقاومت در برابر دشمن داستانی ساختند که می توانیم افتخار کنیم.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در ادامه برنامه سفر چهارشنبه شب خود به مسکو با جمعی از ایرانیان مقیم روسیه دیدار کرد و از دیدار با ایرانیان خارج از کشور ابراز خرسندی کرد. آسیب شناسی بسیار خوب است، اما باید آسیب را برطرف کنیم و مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با اشاره به دیدار امروز با ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد: احساس می شود اراده جدی برای رفع موانع و مشکلات بر سر راه ارتقا و توسعه همکاری های مشترک وجود دارد.

رئیسی افزود: بخشی از این دیدار به موضوعات مشترک دو کشور در حوزه اقتصاد و توسعه روابط اختصاص داشت، اما بخشی دیگر به نقش پررنگ ایران و روسیه در منطقه و مسائل بین المللی مربوط بود.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: برداشت از این دیدار و گفتگو این است که مسئولان دو کشور برای حل مشکلات و توسعه روابط تلاش می کنند.

رئیسی در ادامه با تاکید بر تلاش اعضای دولت برای رفع مشکلات صادرات تصریح کرد: تولید و صادرات باید قابل پیش بینی باشد و صادرکنندگان و تولیدکنندگان می توانند با پیش بینی در این زمینه فعالیت کنند. ریسک پذیری درست است اما اقتصاد نیز باید تا حدی قابل پیش بینی باشد تا فعالان این حوزه متحمل ضرر نشوند.

رئیس جمهور با تاکید بر لزوم تسهیل صادرات گفت: برخی اقدامات اصلاحی نظام اقتصادی در ابتدای راه است که بخشی از آن در بودجه 1401 منعکس می شود.

رئیسی همچنین با اشاره به امکان ایجاد بستر مناسب برای کالاهای ایرانی در بازارهای روسیه، گفت: رئیس جمهور روسیه نیز گفت که قطعاً می توان سهم ایران از بازار روسیه را ارتقا داد.

رئیس جمهور با اشاره به تقویت روابط با برخی کشورها در ماه های اخیر گفت: آمارها نشان می دهد که صادرات با تلاش تجار و مسئولان و کارمندان کشورمان افزایش یافته است.

رئیسی در خصوص رفع مشکلات دانشجویان ایرانی خارج از کشور افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید اقدامات لازم را برای رفع مشکلات این دانشجویان انجام دهد.

رئیس جمهور گفت: همه ایرانیان در سراسر جهان باید به رشد و توسعه ایران نگاه کنند و برای این کار هر کاری که ممکن است انجام دهند.

رئیسی همچنین با تاکید بر اینکه نسل ما باید با فرهنگ، زبان و آداب و رسوم ایرانی آشنا باشد، تاکید کرد: تحصیل و تجارت در خارج از کشور منعی ندارد، بلکه باید تعلق به کشور باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور سفیران کشور ما هستند، افزود: مردان و زنان بزرگ ایرانی در عرصه علم، فرهنگ و هنر و همچنین در عرصه مقاومت در برابر دشمن، داستانی ساخته اند که ما می توانیم باشیم. افتخار می کنم.”

سهم ایران در بازار روسیه قطعا می تواند افزایش یابد/ رئیسی: ایرانیان خارج از کشور سفیران ما هستند

رئیسی افزود: ما در کشور چهره هایی داریم که زمان و تاریخ را ساخته اند. امروز در دیدار با رئیس جمهور روسیه گفتم اگر می خواهیم قهرمان مبارزه با تروریسم را به دنیا معرفی کنیم، این مرد قهرمان شهید حاج قاسم سلیمانی است.

رئیس جمهور همچنین به برخی مصوبات شورای عالی ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: سفر ایرانیان به خارج از کشور باید تسهیل شود و کاهش مشکلات دانشجویان خارج از کشور ضروری است.

رئیسی با اشاره به برخی اظهارات مبنی بر روابط با همسایگان و توسعه روابط با کشورهای منطقه، افزود: آنچه در سیاست خارجی دولت سیزدهم رخ می دهد توجه به ظرفیت هایی است که قبلا مورد غفلت و غفلت قرار گرفته بود.

رئیس جمهور در پایان با تاکید بر اینکه سیاست ما یک سیاست متوازن با نگاه به تمام دنیا است، گفت: اراده ایران و روسیه فعال سازی ظرفیت هر دو کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید