ایرانیان نهمین کشور سخاوتمند دنیا هستند/ 24 کشور جهان چقدر بخشنده هستند؟


ساعت: 10:57
تاریخ انتشار: 05/06/1401
کد خبر: 1885976

موسسه جامعه شناسی “گالوپ” در آخرین آمار منتشر شده خود موضوعی را با هدف باز بودن مردم از 24 کشور جهان مورد بررسی قرار داد و مردم کشورمان با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی رتبه نهم را کسب کردند که لغو همه چیز است. سیاه و سفید .


به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ موسسه تحقیقات جامعه شناسی گالوپ در بررسی اخیر خود یکی از رفتارهای اجتماعی مردم ایران حول محور سخاوت را تحت عنوان انجام داده است. “سطح سخاوت و سخاوت مردم ایران و جهان” منتشر شده در سال 2021

در این مطالعه که بر اساس آمارهای جامد و میدانی انجام شده است، تحقیق با مقایسه سخاوتمندی افراد از 24 کشور منتخب از بین 120 کشور جهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. از آنجایی که برخی از داده های فضای مجازی حکایت از انتخاب این کشورها و چنین موضوعی دارد، معیارهای انتخاب 24 کشور با معیارهایی مانند وضعیت اقتصادی، انعکاس اظهارات ذکر شده در فیلم های مستند و داستانی و شرایط اقتصادی کشورهایی است که هر کدام آنها در نوعی چالش یا رونق اقتصادی شرکت می کنند.

موسسه نظرسنجی گالوپ میزان سخاوت و سخاوت مردم ایران در سال 2021 را در دسته‌بندی منتشر کرد که نشان می‌دهد ایران نوزدهمین کشور بخشنده در بین 120 کشور ذکر شده است. علاوه بر این هشت کشور بخشنده تر از ما هستند که در سخاوت و کمک به همنوعان خود در این موارد جلوتر و با گذشتتر از ایرانیان هستند که در این میان اندونزی عنوان اولین کشور بخشنده جهان را به خود اختصاص داده است. در رتبه دوم و پس از آن کشورهایی مانند تایلند، بوسنی و هرزگوین، هلند و … قرار دارند.



خط بی اعتباری گالوپ در نماهای سیاه

در این نمودار که صبح امروز برای اولین بار «پرس» منتشر کرد، این نکته حائز اهمیت است که جایگاه ایرانی ها بسیار بالاتر از میانگین جهانی است و این یک اتفاق و افتخار بحث برانگیز است که اخبار جعلی و بدون کلام یا جعلی است. احادیث و اخاذی هایی که رسانه های معاند جمهوری اسلامی در مورد مردم کشورمان و وضعیت اقتصادی مردم در این مدت منتشر می کنند دروغ آنها را ثابت می کند. این کذب است که متاسفانه برخی از فیلم های برآمده از روحیه بیمار کارگردانان گاه نقش مهمی در اثبات و باور وارونه دنیا دارند.

زیرا طبق ضرب المثلی که می گوید: «از کوزه در آن می آید» این واقعه مربوط به سال های اخیر نیست و مردم ما با الهام از نیاکان خود همواره در خط مقدم کمک به همشهریان خود هستند. و سرباز هستند. ادعای اینکه آمار سازمان های بومی آن چیزی نیست که برچسب های مختلف را می خورد و دانه آن را خفه می کند. بلکه آماری است که توسط یک سازمان تحقیقاتی معتبر بر اساس مطالعات میدانی منتشر شده در سطح جهان گزارش شده است.



شاهد از غیب آمد


88a02087 ffb1 4457 bdad fe3baa6ed920 خبر خاکستری

نکته دیگری که دقیقا برعکس تبلیغات در حوزه های مختلف است و خلاف واقعیت است ادعای نوع دوستی و انعکاس نهادهای عام المنفعه مانند موسسات خیریه در ایران است که اغلب در تلویزیون و مستند و حتی داستانی نمایش داده می شود. روزنامه های مختلف اجتماعی و… در معرض قضاوت جهانیان قرار گرفته است. به عنوان مثال کشورهایی مانند ژاپن، ایتالیا، اسپانیا و غیره. امتیازی کمتر از میانگین جهانی دارند.


ایران؛ آینه هزاران سال سخاوت و بخشش

12cf2953 17d5 4443 b9f3 e40bc262aa85 خبر خاکستری

و این در حالی است که در دهه های اخیر به ویژه در یکی دو سال اخیر که تحریم های ظالمانه غرب وضعیت اقتصادی مردم را به شدت تحت الشعاع قرار داده بود، از یکدیگر غافل نشدند و به کمک هموطنان خود افتخار می کردند. راه های مختلف Desti و Big منشی های خود را دوباره به دنیا نشان دادند.

بدون شک این حرکت مربوط به سال 2021 یا 10 سال پیش و یا 100 سال پیش نیست و منشأ سخاوت و بخشندگی مردم ایران به هزاره های قبل باز می گردد. نمونه ای از این گفته گنجینه بزرگی از آثار بی نظیر شاعران و ادبای نامی ایران زمین است. ناگفته نماند که الهام‌بخش خلق و آهنگسازی این آثار ضرب‌المثل‌ها و سخنانی است که از دل اقوام و فرهنگ‌های مختلف کشوری با قدمت هفت هزار ساله بیرون آمده است. پس بر اساس آنچه از دل می آید، نباید از دل باشد. و اینها نکاتی است که سخاوت و سخاوت مردم ایران را به عنوان وجه تمایز در بین ملت ها و کشورهای جهان متمایز می کند.

دیدگاهتان را بنویسید