مسعود مزیکیان: انسجام داخلی را ضعیف کرده ایم و با دنیا هم می جنگیم!/ ارتباط با دنیا مشکل تولید ما را حل می کند.

مسعود مزیکیان: انسجام داخلی را ضعیف کرده ایم و با دنیا هم می جنگیم!/ ارتباط با دنیا مشکل تولید ما را حل می کند.

مسعود مزیکیان، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به جماران گفت: امروز بسیاری از مدیرانی که به کار گمارده می شوند؛ تجربه مدیریتی ندارند و معروفند که کار را خراب می کنند! آنها انتظار دارند فردی که تجربه مدیریتی ندارد چون آدم خوبی است بتواند روند فعلی را اصلاح کند اما این انتظار دور از واقعیت است. نتیجه انتخاب افرادی که صفر کیلومتر و جوان هستند و هیچ تجربه ای ندارند، سوزاندن این جوانان و بهم ریختن وضعیت موجود و ایجاد نارضایتی در جامعه است.

یک نماینده مجلس گفت: مشارکت مردم در کشور باعث افزایش انسجام و قدرت داخلی و جلوگیری از تنش می شود. ما با عملکردمان انسجام داخلی را ضعیف کرده ایم و این طرف با دنیا می جنگیم.

مسعود مزیکیان در گفت و گو با خبرنگار جماران در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر تغییر کارکنان در اصلاح وضعیت مدیریتی کشور اظهار داشت: مدیریت علم و تجربه است. از همان ابتدا مشخص است که نمی توان تعدادی جوان را که دانش و تجربه ای ندارند وارد کرد و انتظار تغییر داشت. حضرت علی (علیه السلام) در نامه خود به مالک اشتر می فرماید: «به کار کارگزاران خود بنگر و آنان را پس از آزمایش و نه به خاطر دوستی با آنان، استخدام کن. و اجازه ندارند بدون مشورت با دیگران کار خود را انجام دهند، زیرا کار بر اساس نظر خود و مشورت نکردن از دیگران نوعی ظلم و خیانت است. در میان گروهی از افراد با تجربه و متواضع و از خانواده های صالح، کسانی که سابقه طولانی در اسلام دارند، به دنبال کارگزاران شایسته باشید. آنها شایسته اخلاق هستند و آبرویشان بیشتر محفوظ است، بیشتر در برابر حرص مقاومت می کنند و بیشتر به عواقب اعمال خود نگاه می کنند.

وی ادامه داد: امروز بسیاری از مدیرانی که سر کار گذاشته می شوند. تجربه مدیریتی ندارند و معروفند که کار را خراب می کنند! آنها انتظار دارند فردی که تجربه مدیریتی ندارد چون آدم خوبی است بتواند روند فعلی را اصلاح کند اما این انتظار دور از واقعیت است. نتیجه انتخاب افرادی که صفر کیلومتر و جوان هستند و هیچ تجربه ای ندارند، سوزاندن این جوانان و بهم ریختن وضعیت موجود و ایجاد نارضایتی در جامعه است.

می گویند مدیر سابق را برکنار و مدیر جدید بیاور. مدیر جدید کجاست؟

این نماینده مجلس درباره نقش مجلس در مقابل تغییر کابینه دولت گفت: مجلس می تواند در کنار دولت نقش موثری ایفا کند; در جلسه مجلس چند نماینده گفتند مدیر سابق را برکنار و مدیر جدید بیاورید. مدیر جدید کجاست؟ می گویند عوض کن، اما کی می آورند؟ حداقل یک نفر سر کار بیاید که از قبلی بهتر باشد و تجربه بیشتری داشته باشد. کجا گفتند مدیر را برکنار کردند و آدم باتجربه و کارآمدتری را گذاشتند؟! لااقل اسم را بیاورید تا نسوخته باشیم.

هیچ کمبودی در مردان وجود ندارد

نماینده مردم تبریز در خصوص کمبود مدیران و همکاران مجرب در کشور گفت: هیچ کمبودی در مردان وجود ندارد. اما از آنجایی که مردانی که با آنها هستند همان افراد هستند، در نتیجه آنها کسی را ندارند که تجربه مناسبی داشته باشد و می گویند کمبود مرد وجود دارد. کشور برای گروه خاصی نیست، اگر تصور کنیم که کشور برای همه است، در این مملکت کمبود مرد وجود نخواهد داشت. قطر، دبی و بحرین یک وزیر و یک معاون با دو میلیون جمعیت دارند. ملاقات وزیر آنها با رئیس جمهور ما. دو میلیونمین وزیر کشور. آن وقت در استان 4.5 میلیون نفری خودمان یک نفر را پیدا نمی کنیم و این نشان می دهد که ما برای مردم ارزشی قائل نیستیم، ارز و پول ما خارج می شود و در نتیجه افرادی در کشور می مانند که ضعیف تر هستند و افراد بیشتری با این مشکل مواجه می شوند. معلولیت ها

ما با عملکرد خود انسجام داخلی را ضعیف کرده ایم

این پزشک در پایان افزود: ارتباط با دنیا مشکل تولید ما را حل می کند، هزینه های ما را کاهش می دهد و توان رقابتی ما را افزایش می دهد، اما وقتی این مسیر را می بندیم و بدتر می کنیم به همه اینها آسیب می زنیم. مشارکت مردم در کشور باعث افزایش انسجام و قدرت داخلی و جلوگیری از تنش می شود. ما با عملکردمان انسجام داخلی را ضعیف کرده ایم و این طرف با دنیا می جنگیم.

دیدگاهتان را بنویسید