مسعود مزیکیان: کوتاهی سیستم امنیتی کشور در برخورد سریع با عوامل مسمومیت، سوال برانگیز و غیرقابل قبول است.

مسعود مزیکیان: کوتاهی سیستم امنیتی کشور در برخورد سریع با عوامل مسمومیت، سوال برانگیز و غیرقابل قبول است.

مسعود مزکیان، یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به سایت دیده بان ایران گفت: «سیستم امنیتی که در کمترین زمان ممکن رسیدگی، ردیابی و در صورت بروز مشکل دستگیر می کند، چگونه می تواند این مورد را نبیند و نبیند. با مقصران این معضل برخورد می شود؟» این معضل به حدی گسترده شده است که باید پیگیری جدی تری صورت گیرد، کوتاهی دستگاه امنیتی کشور در برخورد با مسموم کنندگان محل تردید و غیرقابل قبول است.

از ابتدای آذرماه امسال تا امروز دانش آموزان 57 مدرسه در 9 استان مسموم شدند که بر اساس گزارش ها برخی مدارس استان های قم، اردبیل، تهران، چهارمحال و بختیاری، لرستان، سمنان، مازندران، کرمانشاه، ارومیه و تبریز مسموم شده اند. در این حادثه دخیل بوده و هنوز هم هستند. عوامل و دلایل پشت صحنه این اتفاقات در هاله ای از ابهام هستند.

مسعود بزیکیان; یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی در گفتگو با سایت دیده بان ایران در خصوص مسمومیت دانش آموزان گفت: تیمی متشکل از اعضای کمیسیون اجتماعی، سلامت و امنیت ملی شورای اسلامی تشکیل شده و در حال حاضر در حال بررسی هستیم. موضوع و تشکیل جلسه با مراجع ذیربط. و باید منتظر ماند و دید که نتایج این جلسات و بررسی ها چه خواهد شد.

مسعود مزکیان در پاسخ به سوال دیده بان ایران مبنی بر نحوه برخورد با عوامل مسمومیت گفت: چگونه سیستم امنیتی که در کمترین زمان ممکن پردازش، ردیابی و دستگیری را انجام می دهد، شاهد این قضیه نیست؟ و با مقصران این مشکل برخورد نکنیم؟ این مشکل آنقدر گسترده شده است که نیاز به پیگیری جدی تری دارد. ناکامی دستگاه امنیتی کشور در برخورد با مسموم کنندگان جای سوال دارد و قابل قبول نیست.

پس از این اتفاقات و گذشت حدود 3 ماه از آغاز مسمومیت های سریالی، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست خبری درباره مسمومیت دانش آموزان گفت: تاکنون هیچ فردی در رابطه با مسمومیت ها دستگیر نشده است. گزارشی از ماده سمی خاصی در این راستا نداریم که بیشتر به دلیل ایجاد جو روانی در بین دانش آموزان و خانواده هاست.

دیدگاهتان را بنویسید