پاسداشت مقدس، نبرد نابرابر بین ما و همه دنیا/ همه دنیا در دژ عراق حضور داشتند


ساعت: 17:39
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900005

داود فیض استاد دانشگاه و از رزمندگان و جانبازان دوران دفاع مقدس گفت: هشت سال جنگ مبارزه نابرابر بین ما و همه دنیا بود که تجهیزات نظامی و رفاهی عراق را تامین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرات، رزمندگان جان برکف و نیروهای مسلح پس از حمله رژیم بعث عراق به خاک ایران به صورت همه جانبه و با استفاده از تمام دانش و ظرفیت و با اتکا به نیروی ایمان در جبهه مقاومت ایستادند. این نبرد نابرابر تا آخر.و شکست دشمن زبون و یارانش تا بن دندان مسلح شدند.

دفاع مقدس مظهر و نماد عینی عزت، عزت، همدلی، بصیرت، شناخت دشمن، جوانمردی و خودشناسی و تلاش همه جانبه همه اقشار جامعه برای پیشرفت و توسعه کشور بود.

وی در روزهایی که کشور در اشغال بیگانگان در جنگ ها و عملیات های مختلف بود 13 ماه از عمر خود را سپری کرد و در آنجا به درجه سربازی رسید.

البته از 15 سالگی تصمیم گرفت به جبهه برود اما به دلیل جوانی نتوانست و در 16 سالگی با کمک برادر بزرگترش که یکی از فرماندهان بود موفق شد برو جلو.

داود فیض، رزمنده و رزمنده دوران دفاع مقدس که هم اکنون به عنوان معلم در قلعه تعلیم و تربیت مشغول به خدمت است، سال های دفاع مقدس و تبیین جبهه فرهنگ و مقاومت را اینگونه بیان می کند.


مادرم مثل زینب وار ما را به جبهه فرستاد

این رزمنده و جانباز دوران دفاع مقدس درباره حضور در جبهه و رضایت خانواده اش گفت: مادرم یکی از بانوان فعال در تدارکات پشت جبهه بود و او بود که ما را به حضور در جبهه تشویق می کرد. و پدر با رضایت مادر به من اعلام رضایت کرد، گره خورده بود و خانواده ام مشکلی با حضور من در جبهه نداشتند و تشویقم کردند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه مادرم زینب شجاعانه ما را تشویق به رفتن به جبهه کرد، ادامه داد: دو برادر بزرگترم در همان روز در عملیات بدر به شهادت رسیدند اما مادرم با قاطعیت در مراسم تشییع دو برادرم گفت: من امروز پسرم را تسلیم اسلام کرده ام و حاضرم 4 پسر دیگرم را فدای اسلام کنم.

وی که اولین بار در سال 63 به منطقه ای به نام انرژی اتمی بین خرمشهر و اهواز اعزام شده بود از نحوه مجروحیت خود گفت: در ماه های آخر جنگ در منطقه غرب کشور به منظور آزادسازی ارتفاعات ماووت عراق به ارتفاعات گجر و شیخ ما را نزد محمد فرستادند و ساعتی از اعزاممان نگذشته بود که بر اثر انفجار خمپاره نزدیک سنگر کشته شدم.

فیض تمام دوران جنگ تحمیلی را مبارزه ای نابرابر و پیروزی در آن را معجزه الهی خواند و افزود: در همه عملیات هایی که بارها اتفاق افتاده و به عنوان مثال در عملیات کربلای 5، دست خدا و معجزات الهی را دیده ایم. دشمنان پا پیش گذاشتند.» قدم باید ضد گلوله می شد و قاعدتاً همه باید کشته می شدند، اما به فضل خدا زنده ماندیم. یا در شب عملیات و 8 الفجر ناگهان باران شدیدی آمد. که به ما کمک کرد تا عملیات را راحتتر انجام دهیم.

وی درباره قدرت نظامی مادرید در برابر حزب بعث عراق توضیح داد: همه ما بارها این جملات را شنیده ایم که حتی از سیم خاردار هم محروم شدیم و کشورمان تحریم شد و بر خلاف عراق تجهیزات نظامی از سراسر جهان دریافت کرد. قدرت در برابر آنها به جرات می توان گفت که یک تا صد است.

این استاد دانشگاه در این خصوص با اشاره به کمبود شدید امکانات در کشور در دوران جنگ تحمیلی گفت: در برخی عملیات ها حتی سلاح کافی برای رسیدن به همه رزمندگان وجود نداشت و رزمندگان جان خود را از دست دادند.


ما شاهد جنگ نابرابر در سنگرهای عراق بودیم

وی با ذکر نمونه ای از جنگ نابرابر ایران و عراق، پرده را برداشت و افزود: به عنوان مثال وقتی وارد سنگرهای عراقی شدیم، در واقع شاهد حضور همه دنیا در تجهیزات آنها بودیم، از پنیر هلندی گرفته تا آمریکایی و آمریکایی. تجهیزات نظامی روسیه در سنگرهای خود

ناگفته های جنگ تحمیلی را باید گفت

فیض فریضه تکلیف جهاد در تبیین دفاع مقدس را موضوعی می داند که باید به آن پرداخته شود و بیان کرد: متأسفانه بسیاری از شبهاتی که در مورد جنگ تحمیلی بیان می شود به دلیل عدم تبیین مناسب وقایع است. جنگ تحمیلی که باید در جامعه و برای نسل های جدید بیان شود.

فیض تصریح کرد: روزهای جبهه و جنگ پر از درس بود که استفاده از این درس ها و الگوها برای برون رفت از مشکلات و رسیدن به قله های عزت و تعالی مشکلی ضروری، اساسی و انکار ناپذیر است که نظام آموزشی، رسانه و نهادهای فرهنگی باید برای انتقال مفاهیم گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هیچ نقطه ای از کشور را از دست نداده ایم و تمامیت ارضی حفظ شده است و این تنها با ایمان، اعتقاد، خودباوری و تلاش همه جانبه ملت محقق شد. به ویژه جوانان و امروز باید از این دوران استفاده کنیم تا به قله ها برسیم. رفاه و تبدیل شدن به یک ابرقدرت جهانی باید الگوبرداری شود.

وی همچنین در این رابطه خاطرنشان کرد: متأسفانه تا چند سال پس از پایان جنگ، فضای دانشگاه ها برای بیان مطالب در این زمینه خالی بود و اخیراً واحدهای مطالعاتی دفاع مقدس معرفی شده اند. در دانشگاه ها که فکر می کنم خیلی زودتر باید به آن اشاره می شد بیان شد


21abdaac 9a3e 46c9 bf2d f878df87c47f خبر خاکستری


راه نجات کشور بازگشت به ویژگی های حراست مقدس است

وی همچنین از اتفاقات اخیر در کشور پرهیز کرد و ابراز داشت: متأسفانه در سال های اول پس از جنگ، تفرقه های تکنوکرات و لیبرال در کشور حاکم شد که مخالف تفکرات دفاع مقدس مانند ایثار، ایثار و شهادت بود و آنها را به دنبال داشت. عامل عقب ماندگی بودند، کشور می دانست، برعکس، نفوذ این فکر و جریان، عامل عقب ماندگی کشور شد.

به گفته این رزمنده و مدرس دانشگاه، نفوذ این جریان در کشور به حدی رسیده است که بسیاری از رزمندگان و مردم دوران دفاع مقدس از سمت های اداری برکنار شده و مبارزه جدی با این جریان صورت گرفته است. قربانی تشکیل شده است.

این رزمنده با اشاره به سخنان و بیانات مقام معظم رهبری افزود: تجمل گرایی رزمی، ایثار و حکومت جهادی نکاتی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده اند و اینها ویژگی های دفاع مقدس است که ما به آن اشاره کرده ایم. باید به .

به گفته استاد داود فیض، قوت و اقتدار کشور در علم و جوانان امروزی است و بدون چنین ظرفیتی نمی توان به تجهیزات نظامی افتخار کرد و نیروی انسانی توانمند بیش از تجهیزات، بستر و شرایط عملیاتی است. این گروه باید تامین شود.

وی در پایان با اشاره به رشادت های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس افزود: در این مدت رشادت های زیادی انجام شد که جای بحث دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید