فناوری امنیت غذایی ایرانیان را گرفتار کرده است/خطری که در کمین تامین غذای 80 درصد ایرانیان است.


ساعت: 13:57
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895855

نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با استفاده از پژوهشگران و ظرفیت علمی موجود در بخش کشاورزی، شاهد افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب بدون افزایش بوده ایم. سطح زیر کشت با ورود دانش و فناوری به این بخش.”

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، مجتبی خیام نکویی در دیدار با امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در تامین منابع غذایی مورد نیاز جامعه اظهار داشت: بخش کشاورزی همواره نیازهای مردم و مردم را تامین کرده است. بخش بزرگی از نیازهای غذایی مردم در کشور است.

وی افزود: بیش از 80 درصد غذای کشور توسط تولیدکنندگان و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی تامین می شود اما محدودیت های اقلیمی و منابع آبی در سال های اخیر مشکلات زیادی را در حوزه کشاورزی ایجاد کرده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین تصریح کرد: بحران غذایی در جهان پس از جنگ روسیه و اوکراین نشان از اهمیت حوزه کشاورزی و غذایی در کشور دارد.

خیام نکویی گفت: بخش کشاورزی همواره یکی از سه اولویت اصلی مقام معظم رهبری بوده است و با اشاره به شعار سال، دانش افزایی در بخش کشاورزی تنها راه عبور از محدودیت ها و موانع این مسیر مهم است.

وی با اشاره به نقش سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در ایجاد دانش این بخش، گفت: مهمترین رسالت این بخش رفع مشکلات اولویت دار بخش کشاورزی است که خوشبختانه با استفاده از محققان و در دسترس ظرفیت علمی به تفکیک بخش با ورود دانش و فناوری در بخش کشاورزی شاهد افزایش تولید در واحد سطح و کاهش مصرف آب بدون افزایش سطح زیر کشت بوده‌ایم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: استفاده از گیاهان کم مصرف، تولید گیاهان و اشیاء مقاوم به تنش های محیطی، زیستی و غیرزیستی از اهداف و راهبردهای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی است. و امیدواریم شاهد افزایش تولید در ابعاد کیفی و کمی باشیم.

هیام نکویی با اشاره به مرکز تحقیقات نمک در استان یزد گفت: با توجه به ظرفیت استان یزد، مرکز تحقیقات نمک در این استان مستقر است که یک مرکز خدمات ملی است و به کل کشور خدمات ارائه می دهد اما مطابق با راه اندازی مرکز پژوهشی و آموزشی استان باید از ظرفیت های موجود در استان حمایت کرده و فرصت های بالقوه و بالفعل یزد را بررسی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید