برای توسعه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان پیش بینی می شود.


ساعت: 11:50
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۱۳
کد خبر: 1915503

تحقق توانایی های فراوان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری برای رشد و توسعه استان با پیگیری اعتبارات ملی و استانی امکان پذیر خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس ، کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های مهمی در بخش های مختلف گردشگری، صنایع دستی دارد و رشد و توسعه این ظرفیت ها با ارائه راهکارها و برنامه ها امکان پذیر خواهد بود.

از دیگر موضوعاتی که می تواند باعث رشد و توسعه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری شود، توجه به اعتبارات ملی و استانی است تا ظرفیت عظیم در این بخش به چشم بیاید و شاهد رونق اقتصادی در استان کهگیلویه و بویراحمد باشیم. .

bf700a9a 336d 49a6 b740 18a2a8e103d1 خبر خاکستری

وجود اماکن گردشگری، ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی و همچنین فرصت‌های موجود در حوزه صنایع دستی از مهمترین فرصت‌های این استان است، بنابراین با فعال‌سازی این بخش‌ها می‌توان مشکل بیکاری را کاهش داد، درآمد را افزایش داد و می‌توان آن را افزایش داد. شاهد رشد و توسعه استان باشیم.

در همین راستا مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با صبح زاگرس درباره پیگیری اعتبارات ملی برای توسعه و رونق این بخش گفت: از تبصره 18 حدود 500 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است. برای توسعه گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد تصویب شده اما هنوز توزیع نشده است.


16361eee 55bc 4e5a a445 27f3d56a9e83 خبر خاکستری

طالبی پور با بیان اینکه پیگیری برای توزیع این اعتبار انجام شد، گفت: در شرایط فعلی تلاش می شود تا این میزان با توجه به وضعیت درآمدی کشور توزیع شود.

وی در ادامه به توانمندسازی فعالان صنایع دستی استان گفت: برگزاری کلاس های آموزشی به منظور آموزش مهارت و افزایش سطح کیفی محصولات برای افزایش قدرت رقابت در دستور کار قرار دارد و تاکنون این کلاس ها در برخی حوزه ها برگزار شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید