توسعه راه روستایی در دولت سیزدهم و سی و نهم با اعتباری بالغ بر 1505 میلیارد ریال افتتاح شد.


ساعت: 15:07
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896423

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای کهگیلویه و بویار احمد گفت:

مدیرکل حمل و نقل جاده ای و کهگیلویه و بویار احمد گفت: در هفته دولت 39 پروژه با اعتباری بالغ بر 1505 میلیارد ریال افتتاح شد و 24 پروژه نیز با اعتبار 2150 میلیارد ریال پیش بینی شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح زاگرس ؛ موضوع راه ها به دلیل نقش و اهمیتی که در رشد و توسعه دارد، همواره دغدغه ویژه دولت ها بوده و هست، چرا که بهبود وضعیت راه ها می تواند به نوعی تضمین کند. صرفه جویی در یک منطقه معین این امر باعث تسریع در حمل و نقل جاده ای و کاهش مصرف سوخت و اثرات و پیامدهای مثبتی از نظر زیست محیطی خواهد شد.

به طور کلی یکی از مهمترین شاخص های توسعه یافتگی مناطق مختلف احداث راه های ارتباطی اعم از راه های اصلی و فرعی، راه آهن، بزرگراه و بزرگراه است که اجرای آن موجب ارتقای شاخص های اقتصادی و تجاری می شود.

توجه به راه و توسعه آنها در کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر کوهستانی بودن و کاهش تلفات می تواند کهگیلویه و بویراحمد را به کریدور شمال به جنوب تبدیل کند که آثار اقتصادی و اجتماعی برای این استان خواهد داشت.

در همین راستا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای در گفتگو با صبح زاگرس در خصوص آخرین وضعیت جاده های اصلی و کوهپایه ای کهگیلویه و بویراحمد و همچنین راه های روستایی به افتتاح و اولین پروژه های خاکبرداری این سردار پرداخت. گفت: در هفته دولت 63 پروژه افتتاح و معدن به ارزش 33 هزار میلیارد ریال داشتیم.

عابد محمدی گفت: 39 پروژه با اعتبار 1505 میلیارد ریال و 24 پروژه با اعتبار 2150 میلیارد ریال افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه در هفته دولت حدود 60 کیلومتر راه روستایی افتتاح و 140 کیلومتر راه اصلی و شریانی آسفالت شد، گفت: روستاهای بالای 20 خانوار جامعه هدف هستند اما در کهگیلویه و بویراحمد به دلیل کمبود وی ادامه داد: حدود 4400 کیلومتر راه روستایی داریم که بالغ بر 2000 کیلومتر آن آسفالت است.

این مسئول بالاخره گفت: حدود 138 پروژه راه روستایی فعال در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که انقلابی برای توجه به راه های روستایی در دولت سیزدهم محسوب می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید