تکمیل 41 پروژه اولویت دار ورزشی استان نیازمند اعتباری بالغ بر 500 میلیارد تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; عابد حقدادی مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی شامگاه سه شنبه 4 مردادماه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت روز خبرنگار و تجلیل از خبرنگاران ورزشی استان گفت: 106 تشکل در حوزه جوانان در حوزه جوانان فعالیت می کنند. استان در زمینه های مختلف علمی، هنری، فرهنگی و اجتماعی، مبارزه با اثرات منفی مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب ها و فعالیت های اجتماعی است.

وی با بیان اینکه گروه های جوانان در استان مرکزی با رشد چشمگیری همراه هستند افزود: از سال 95 تاکنون با 12 گروه فعالیت آغاز شده است که بیشتر آن ها در شهرستان های اراک و خنداب هستند اما امروز در تمامی شهرستان های استان گروه های فعال وجود دارد. استان

حقدادی تصریح کرد: در حوزه جوانان در بخش های مختلف دیگر از جمله مشارکت اجتماعی جوانان، اوقات فراغت، نظارت و آموزش ازدواج، مسائل مربوط به هویت سازی اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با بیان اینکه در سال های اخیر دو سند کاهش آسیب و کاهش طلاق در استان مرکزی تدوین شده است، گفت: متأسفانه علیرغم کار کارشناسی انجام شده، این اسناد به دلیل برخی رها شد. مشکلات سلیقه ای است اما اخیراً موضوع به روز رسانی این اسناد با استاندار در میان گذاشته شد که جناب محترم درخواست کردیم و مقرر شد بخشی از اعتبارات به این منظور اختصاص یابد.

حقدادی راه اندازی مراکز مشاوره را یکی از وظایف و اقدامات اداره جوانان اداره کل ورزش و جوانان برشمرد و اظهار داشت: تعداد این مراکز مشاوره از 2 مرکز به 7 مرکز و ارجاع شده توسط سازمان های حمایتی افزایش یافته است. ، خیریه ها و اقشار محروم می توانند به صورت رایگان به آنها مراجعه کرده و با نیم بها از این مراکز استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه هفت خانه جوانان استان در حوزه های مختلف فعال است اما این تعداد پاسخگوی نیاز جوانان استان نیست، گفت: در اصل خانه جوانان به معنای واقعی آن تنها در مرکز شکل نمی گیرد. استان، اما در کشور جز در دو مورد در خراسان رضوی و قم و حتی خانه اراک جوان نیز نوعی سمن سرا است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی با اشاره به اینکه 76 پروژه ورزشی نیمه تمام در این استان وجود دارد که نیازمند 13 هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: از این 41 پروژه نیمه تمام اولویت دار برای توسعه ورزش در در استان 20 مورد پیشرفت فیزیکی دارند که 90 درصد آنها برای تکمیل این پروژه ها به پانصد میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حقدادی همچنین با اشاره به مصوبات سفر اخیر رئیس جمهور به استان مرکزی در حوزه ورزش و جونان گفت: تمامی پروژه های عمرانی ورزشی استان در تمامی شهرستان ها از اعتبارات تخصیص یافته در سفر هیئت دولت بهره مند می شوند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: در سال 1395 سرانه فضای ورزشی در استان مرکزی 81 درصد بوده که 22 درصد فضای سرپوشیده و 59 درصد فضای نظامی بوده که با تعامل و هم افزایی خیرین این رقم در حال حاضر افزایش یافته است. به 98 درصد افزایش یافته و با استفاده از طرح های ورزشی در هفته دولت، سرانه ورزش استان به یک متر مربع می رسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرضی با بیان اینکه شهرستان مرزی سالهاست یکی از استان های پیشرو و برتر در عرصه ورزش همگانی و روستایی بوده است افزود: اولین دوره مسابقات مینی فوتبال روستایی با عنوان جام پرچم، که از روز چهارشنبه 5 مردادماه با حضور 678 تیم و بیش از هزار شرکت کننده در استان آغاز می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید