برای دریافت کمک هزینه جدید شروع به ثبت نام کنید

برای دریافت کمک هزینه جدید شروع به ثبت نام کنید

روز جدید بر اساس مصوبه مجلس، فرزندان خانواده های دهک اول تا چهارم دارای حداقل 3 فرزند تحت تکفل که هیچ یک از آنها در دستگاه های موضوع ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه ایران شاغل نیستند، باید 3 برابر یارانه دریافت کنند. تایید شده توسط دیگران

سرانجام پس از مدت ها انتظار، وعده یارانه کلان جدید محقق و به حساب ناظران واریز شد. تاکنون هیچکس نتوانسته راه حل کاملی را ارسال کند که به گفته کارشناسان عجیب نیست. به گفته برخی از نمایندگان، یارانه جدید به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

یعنی گروهی از خانوارها فرزندان خود را سه برابر می کنند و سه شرط یارانه دارند:

در چهار دهک اول باشید.

حداقل سه فرزند داشته باشید.

هیچ یک از والدین کارمند دولت نیستند

پس از سخنان رئیس جمهور، سازمان هدفمندی یارانه ها آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست بازماندگان و معترضان به یارانه جدید را اعلام کرد.

سازمان هدفمندی کمک‌های مالی وضعیت بررسی درخواست‌های کمک هزینه بازماندگان و معترضان را اعلام کرد.

طیبه حسینی سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها درباره وضعیت اخیر بازماندگان یارانه معیشتی به تجارت نیوز گفت: حدود 2 میلیون و 500 هزار نفر یارانه مانده بودیم. بر اساس بررسی های انجام شده توسط وزارت رفاه اجتماعی، گروهی از آنها طبق اعلام وزارت رفاه از دهک اول تا نهم بوده اند.

وی ادامه داد: این افراد از سوی وزارت رفاه در سازمان هدفمندی یارانه ها معرفی شده اند تا در فهرست دریافت کنندگان یارانه قرار گیرند.

حسینی افزود: علاوه بر این از آن 2.5 میلیون نفر که برخی از آنها به گفته وزارت رفاه جزو دهک دهم درآمدی هستند. براساس برنامه اصلاح ارز ترجیحی، این دسته از شهروندان مشمول دریافت یارانه نگهداری نیستند، اما حق شکایت و بررسی را برای خود محفوظ می دانند.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها درباره آخرین وضعیت رسیدگی به درخواست معترضان برای دریافت یارانه زندگی گفت: رسیدگی به درخواست های این افراد از همان ابتدا در وزارت رفاه اجتماعی بود. با تاکید شب گذشته رئیس جمهور، قرار است وزارت رفاه اسامی معترضان مشمول دریافت یارانه را تا زمان پرداخت یارانه در اختیار سازمان هدفمندی یارانه ها قرار دهد.

وی یادآور شد: وزارت رفاه مسئولیت رسیدگی به درخواست معترضان و بازماندگان برای دریافت یارانه معیشتی را بر عهده دارد و سازمان هدفمندی یارانه ها یارانه روزانه را تنها بر اساس لیست ارائه شده از سوی وزارت رفاه اجتماعی پرداخت می کند.

حسینی افزود: با توجه به اینکه مهلت پرداخت یارانه معیشتی بیستم هر ماه خواهد بود، وضعیت معترضان و باقیمانده یارانه جدید تا آن تاریخ مشخص می شود. ضمنا امکان ثبت اعتراض برای کسانی که اعتراضشان پذیرفته نشده است نیز وجود خواهد داشت.

سخنگوی سازمان هدفمندی یارانه ها نیز برای دومین بار تاکید کرد: سازمان برای دریافت یارانه نقدی پیامک ارسال نمی کند. بنابراین شهروندان باید مراقب سود افراد سودجو باشند و فریب آنها را نخورند.

دولت هنوز زمان دقیقی را برای پرداخت یارانه نقدی در تیرماه 1401 اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می دهد در ماه های اخیر دولت هر بیستمین ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. بنابراین به نظر می رسد حدود سه هفته دیگر دولت کار یارانه فاز 137 را آغاز کند.

به زبان ساده تر، اگر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستید و در اردیبهشت و خرداد 400 هزار تن دریافت کرده اید، در تیرماه نیز همین مبلغ را دریافت خواهید کرد.

در واقع افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از دهک اول تا سوم هستند و 400 هزار تن یارانه دریافت می کنند. بنابراین اگر به عنوان مثال خانواده شما 5 نفر باشد و در این دهک باشید مبلغ 2 میلیون تن در این ماه به حساب سرپرستان شما واریز می شود.

برای دهک های چهارم تا نهم طبق روال گذشته 300 هزار تن یارانه پرداخت می شود. یعنی اگر خانواده های 5 نفره در این دهک ها باشند مبلغ یک میلیون و 500 هزار تن به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.

دولت هنوز زمان دقیقی را برای پرداخت یارانه نقدی در تیرماه 1401 اعلام نکرده است، اما بررسی ما نشان می دهد در ماه های اخیر دولت هر بیستمین ماه یارانه نقدی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده است. بنابراین به نظر می رسد حدود سه هفته دیگر دولت کار یارانه فاز 137 را آغاز کند.

دیدگاهتان را بنویسید