برای مبارزه پایه باید حرف و عمل یکی باشد / علاوه بر آموزش کشتی گیر، مربی را هم باید تربیت کنیم.


ساعت: 15:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۳
کد خبر: 1805523

فعالیت تیم کشتی فرنگی جوانان از مسابقات قهرمانی جمهوری آغاز می شود

جانباز کشتی گفت که حرف و عمل برای کشتی پایه یکی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مجید ترکان پیشکسوت کشتی، دارنده مدال های طلا، نقره و برنز جهان، مدیر اسبق تیم های ملی کشتی فرنگی و مدرس انستیتو کشتی در گفت و گو با روابط عمومی فدراسیون کشتی در خصوص فعالیت های مربیگری انجام شده توسط این موسسه گفت: تشکیل شده است. با هماهنگی موسسه مربیان سازنده با کشتی گیران کار می کنند و اساس آن فراهم می شود. حتی کلاس های مربیگری نیز ارزیابی می شوند و می توانند از کلاس 3 به یک کلاس مربیگری بین المللی بروند.

وی ادامه داد: در این کلاس ها با توجه به سرفصل های تعیین شده با مربیان کار می کنیم.

ترکان گفت: ما علاوه بر کشتی گیر باید مربی هم تربیت کنیم و در واقع اگر کشتی گیر می سازیم باید مربی تربیت کنیم.

وی در خصوص سطح فنی مربیان کشور گفت: وقتی مسابقات را می بینیم می گویند چرا هوادار رد و بدل نمی شود. این فرم ها باید توسط مربیان گرفته شود زیرا کشتی گیران از مربیان خود یاد می گیرند. معتقدم برگزاری کلاس های مربیگری دانش فنی و سطح فنی مربیان را افزایش می دهد تا بتوانند تکنیک و تکنیک را در کنار هم داشته باشند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان درباره برنامه های این تیم گفت: شروع اصلی فعالیت ما مسابقات قهرمانی کشور خواهد بود که از 26 بهمن ماه آغاز می شود و باید در برنامه های آینده نفرات اصلی خود را مشخص کنیم که در ادامه آمده است. ضرب المثل معروف، لعنتی: «برای شناسایی ملی پوشان اصلی.

وی در خصوص ارائه موسسه کشتی گفت: نظر من این است که موضوعاتی که داریم مقدمه ای بر کار ماریبان است. بحث فنی موثرتر شد و با این فعالیت های موسسه شروع کار عالی بود و امیدواریم به نتیجه خوبی برسیم. باید بررسی شود که آیا مربیان هم می دانند که مؤسسه چه می داند و می تواند یا نمی تواند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید