برای من افتخار بزرگی است که الهام بخش مشکلات الزهرا هستم / حکایت صافی شگفت انگیز است


ساعت: 12:22
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۶
کد خبر: 1803540

تنیسور شماره 5 جهان گفت: خوشحالم و افتخار می کنم که یک استعداد جوان ایرانی در مسابقات گرند اسلم حضور پیدا کرده است که مشوق او بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ الزهرا صافی 17 ساله که به عنوان اولین ایرانی وارد گرند اسلم شد و اولین تنیسور ایرانی قهرمان این مسابقات را امتحان کرد، با پیروزی و شکست در بخش انفرادی به کار خود در گرند اسلم استرالیا پایان داد. وی در حاشیه این تورنمنت معتبر با رافائل نادال مرد شماره 5 تنیس جهان که الگو و مشوق او برای حضور در این رشته ورزشی بود، دیدار کرد.

نادال که با شکست رقبای خود به نیمه نهایی گرند اسلم استرالیا راه یافت، در پیامی صوتی درباره مواجهه اش با پدیده ایران در حاشیه مسابقه به امارات گفت: در راهروی منتهی به میدان بودم که او معرفی کرد. به مسقط الزهرا صافی یکی از برگزارکنندگان مسابقات رفتم و کمی در مورد سابقه خود در این رشته ورزشی توضیح دادم. برای من لذت بخش بود که درباره او بیشتر بدانم، فکر می کنم داستان او شگفت انگیز است. دیدن بازیکنانی از نقاط مختلف جهان بسیار خاص است، به خصوص نقاطی از جهان که در گذشته هرگز بازیکنی در این مسابقات نداشته اند.

تنیسور سرشناس اسپانیایی که تاکنون 20 بار قهرمان گرند اسلم شده است، در ادامه صحبت های خود گفت: به نظرم دیدن بازیکنی از ایران که اکنون در رده سنی جوانان قرار دارد و در این تورنمنت یک مسابقه را هم برد. . این یک داستان عالی است و من واقعا از ملاقات با او لذت بردم. یکی از زیباترین چیزها این است که ورزش می تواند زندگی مردم را تغییر دهد و هر بار که ورزش ما به امتیازات بیشتری می رسد جهانی تر می شود و داستان هایی مانند ماجرای مسقط الزهرا صافی می گوید حق با ماست. ورزش در سراسر جهان..

وی با بیان اینکه پدیده تنیس ایران بعد از تماشای بازی نادال در تلویزیون می گوید به تنیس علاقه دارد و آرزوی حرفه ای شدن در ورزش را دارد، اضافه کرد: این برای من خاص است. اگر بتوانم به کسی الهام بخشم و به او در تصمیم گیری های مثبت کمک کنم، این چیزی است که به آن بسیار افتخار می کنم. در این مورد خاص، اگر به الزهرا صافی کمک کرد که بتواند تنیس بازی کند و در جایگاهی که الان قرار دارد، برای من افتخار بزرگی است و از این بابت بسیار خوشحالم.

صفی پس از کسب چندین مقام قهرمانی و نایب قهرمانی در مسابقات تنیس جهان، به عنوان اولین جوان ایرانی که به گرند اسلم استرالیا راه یافت به مقام هفتاد و چهارم جهان رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید