برای ۹۴ نفر از عوامل شهادت سلیمانی پرونده تشکیل شده است

ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1921897

ابراهیم حمیدی گفت: برای 94 عامل، عامل و اولیای شهادت سلیمانی پرونده تشکیل شده که در دست بررسی نهایی است و طی هفته های آینده برای 94 نفر که اکثرا آمریکایی هستند کیفرخواست صادر می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در همایش بررسی ابعاد حقوقی ترور سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی با تاکید بر اینکه باید از ملت قدرشناس ایران و مردم قدرشناس کرمان به خاطر حماسه ای که دیروز در روز گذشته ایجاد کردند قدردانی کنیم. سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی موج ازدحام جمعیتی که در سالگرد شهادت سردار سلیمانی در جاده های منتهی به شهدای کرمان «گلزار» بود و تصاویری که برای جهانیان مخابره شد، بار دیگر نشان داد که حج چقدر پرطرفدار است. قاسم از بزرگان ایران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کرمان به سلامت و بدون حادثه برگزار شد و در حالی بود که نگران این موج ازدحام جمعیت بودیم که حادثه ای رخ دهد و مراسم باشکوه برگزار شد. با اقدامات برگزار شد.

وی با قدردانی از توجه مسئولین و هیئت تامین استان کرمان و حضور مردم قدرشناس ایران و کرمان در مراسم سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، ابراز داشت: رهبری و ملت شریف ایران از وکلای کشور تقاضای پیگیری دارند. پرونده ترور سردار سلیمانی

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی افزود: ابعاد مختلف این جنایت بزرگ آمریکا باید بررسی شود و تقاضای مجازات عاملان و سردمداران این جنایت در دادگاهی عادلانه محاکمه و در تاریخ ثبت شود زیرا از نظر رهبری، دوران زنی که رئیس جمهور است تمام شده است.» کشور یا ظالم جنایت می کند و می رود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: پرونده ترور سردار سپهبد شهید سلیمانی باید از جنبه های سیاسی، حقوقی و قضایی پیگیری و تشکیل پرونده شود، حتی اگر عاملان و عاملان این قتل به صورت عادلانه محاکمه شوند. دادگاه، عدالت انتقام نخواهد گرفت زیرا این جنایت این است که ما چنین نسبتی را شاهد نبوده ایم و در مرحله اول باید انتقام خون شهید و همرزمانش گرفته شود.

وی تصریح کرد: ما موظف هستیم که پرونده بین المللی سردار سلیمانی را از طریق مجامع بین المللی پیگیری کنیم و این درخواست به مرور زمان فراموش نشود حتی اگر 10 یا 20 سال از ترور گذشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی گفت: جای تاسف است که برخی از ملت های قربانی جنایات آمریکا این جنایات را می پذیرند اما ملت ایران هیچ گاه بهانه های احمقانه آمریکا را نپذیرفته است.

رئیس قاضی استان کرمان تصریح کرد: پرونده ای در عراق در خصوص ترور سردار سلیمانی تشکیل شده و مدارکی از جمهوری اسلامی دریافت کرده اند و در دادسرای تهران نیز پرونده تشکیل شده و اسناد زیادی جمع آوری شده است. و وکلا و قضات طبق قوانین بین المللی در این پرونده دخیل هستند. آنها کار کردند.

وی گفت: برای 94 عامل و عامل و اولیای شهادت سلیمانی پرونده تشکیل شده است که در مرحله تحقیقات نهایی است و طی هفته های آینده برای 94 نفر که اکثرا آمریکایی هستند کیفرخواست صادر می شود. رأی قطعی صادر خواهد شد. اکثریت این افراد غیابی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حمیدی خاطرنشان کرد: استان کرمان زادگاه حاج قاسم است و کرمان باید نقش خود را در مستندسازی و جمع بندی این پرونده و دریافت شکایات خانواده های شهدای مقاومت و یاران این شهید عزیز و مطالب و مادیات ایفا کند. زیان های معنوی تولید باید به دادگاه تهران ارسال شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید