برترین خطوط هوایی ایرانی


ساعت: 22:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۰
کد خبر: 1917267

اگر برای سفر خود به صفحه رزرو بلیط هواپیما علی بابا مراجعه کنید، ممکن است از تنوع خطوط هوایی مختلف سردرگم شوید و در انتخاب و رزرو بلیط دچار مشکل شوید. در این مقاله محبوب ترین ایرلاین های ایرانی را در میان گزینه ها به شما معرفی می کنیم. شما می توانید با توجه به نیاز خود بهترین بلیط را انتخاب کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ اگر برای سفر خود به صفحه مراجعه کنید رزرو بلیط هواپیما در علی بابا ممکن است از تنوع خطوط هوایی مختلف گیج شوید و در انتخاب و رزرو بلیط دچار مشکل شوید. در این مقاله محبوب ترین ایرلاین های ایرانی را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید با توجه به نیاز خود از بین گزینه های مختلف بهترین بلیط را انتخاب کنید.

21 شرکت هواپیمایی دولتی و خصوصی در ناوگان هوایی ایران فعال هستند و هر روز برای ارتقای کیفیت خود تلاش می کنند. برای انتخاب بهترین ایرلاین های ایرانی باید کیفیت و زیرساخت ایرلاین را بررسی کرد و بر اساس درصد تاخیر، تعداد پرواز، تعداد مسافر، سوانح هوایی، ناوگان هوایی و … بهترین ها را انتخاب کرد.


ایران ایر; هما از ایران

در سال 1325 شرکت هواپیمایی «ایرانیان ایرویز» شروع به فعالیت کرد و تنها 8 سال بعد در سال 1333 شرکت هواپیمایی «پرشین ایرویز» افتتاح شد. این دو در سال 1341 با یکدیگر ادغام شدند و ایران ایر معروف به «هما» شروع به فعالیت کرد.

اولین پرواز ایران ایر در مشهد به زمین نشست و امروز ایران ایر به 35 شهر داخلی و 26 شهر خارجی از جمله استانبول، استکهلم، آمستردام، آنکارا، پاریس، رم، فرانکفورت، کلن، گوتنبرگ، لندن، مسکو، میلان، وین، هامبورگ پرواز دارد. بیروت، بمبئی، پکن، تاشکند، دبی، دمشق، دوحه، کراچی، کوالالامپور، کویت و نجف.

ایران ایر دارای 51 فروند هواپیما است که بهترین هواپیماهای ناوگان هوایی ایران در فهرست دارایی های این ایرلاین است که از جمله آنها می توان به ایرباس A300، ایرباس A310، ایرباس A300-600، بوئینگ 747، فوکر و ایرباس A310 اشاره کرد. ایران ایر هواپیماهای سایر ایرلاین های ایرانی را نیز تعمیر می کند.

ایران ایر یکی از پرطرفدارترین ایرلاین های ایرانی است که گواهی رضایت مسافر را دریافت کرده و مقام اول را در ارائه اطلاعات به مسافران در سال 2019 کسب کرده است و یکی از دلایل محبوبیت این ایرلاین و انتخاب آن، پروازهای مستقیم ایران ایر است.


برترین خطوط هوایی ایرانی

این ایرلاین بیشترین پوشش را در بین ایرلاین ها برای پروازهای داخلی و خارجی دارد و قیمت مناسب بلیط، امنیت بالا در سفر و مهمانداران مجرب از دیگر دلایل محبوبیت ایران ایر در بین مسافران داخلی و خارجی است.


ماهان; هواپیمایی با کمترین تاخیر

شرکت هواپیمایی ماهان اولین شرکت هواپیمایی خصوصی ایران است که در سال ۱۳۷۱ در مسیر کرمان – تهران – کرمان شروع به کار کرد. اداره اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه ها و هوانوردی ایران در تیرماه 1400 ماهان را به عنوان شرکت هواپیمایی با کمترین تاخیر در ایران معرفی کرد.

ماهان به 30 مقصد داخلی و 25 مقصد بین المللی پرواز دارد که می توانید از آنها به دبی، دوسلدورف، بانکوک، استانبول، آنکارا، اربیل، شانگهای، دهلی، کوالالامپور، بیروت، نجف، کابل، گوانگژو، کویت، میلان، مسکو، او پرواز کنید. ایران، دمشق، بغداد، پکن، لاهور، باکو، مونیخ، پاریس و بارسلونا را نام برد.

شرکت هواپیمایی ماهان فعال ترین شرکت هواپیمایی ایران است که دارای 54 هواپیما است و بیشترین مسافر را در پروازهای بین المللی در ایران جابه جا می کند. در سال 2007 شرکت هواپیمایی ماهان گواهینامه بهترین پروازهای تجاری خاورمیانه را دریافت کرد، پیشنهاد می کنیم پروازهای بیزینس کلاس ماهان را امتحان کنید زیرا بهترین امکانات رفاهی را در اختیار مسافران خود قرار می دهد.


شرکت هواپیمایی آتا ایمن

هواپیمایی آتا شانزدهمین شرکت هواپیمایی ایران است که در سال 2008 فعالیت خود را با پرواز به مشهد آغاز کرد و در حال حاضر به 38 مقصد از جمله عراق، ترکیه و کویت پرواز دارد.

آتا 16 هواپیما دارد و تاکنون تنها 5 سانحه هوایی داشته است که هیچ کشته یا جراحتی نداشته است. به همین دلیل به عنوان امن ترین ایرلاین ایران شناخته می شود.


کیش ایر; اولین شرکت هواپیمایی دارای گواهینامه IOSA در ایران

کیش ایر کار خود را در سال 1370 با دو فروند هواپیما به صورت اجاره از توپولوف آغاز کرد، اما امروزه کیش ایر دارای 9 فروند هواپیما است که به بیش از 20 مقصد پرواز می کنند. پروازهای کیش ایر به 4 مقصد خارجی در 4 شهر خارجی دبی، مسقط، نجف، تفلیس آنها پرواز می کنند

کیش ایر اولین شرکت هواپیمایی ایرانی است که گواهینامه IOSA را دریافت کرده و یکی از 5 شرکت ایرانی عضو انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) است.


برترین خطوط هوایی ایرانی

قشم ایر; برنده سیب طلایی سلامت غذا

قشم ایر در سال ۱۳۷۲ با نام هواپیمایی فراز قشم شروع به فعالیت کرد. در سال 1388 نام وی به هواپیمایی قشم تغییر یافت. سرانجام در سال 1393 این شرکت به طور رسمی به وزارت نفت واگذار شد.

قشم ایر که تنها با یک فروند اجاره ای شروع به کار کرد، امروز دارای 21 فروند هواپیما به 27 مقصد داخلی و 27 مقصد خارجی از جمله دبی، نجف، بغداد، استانبول، ازمیر، دنیزلی، تفلیس، باتومی، باکو و جده است. ، قونیه، بروکسل، هامبورگ، ایروان، وارنا، بلگراد، سن پترزبورگ و… پرواز کنید.

قشم ایر به دلیل کیفیت بالای خدمات و ناوگان هوایی جدیدش در بین مسافران محبوب است و کیفیت غذا بسیار بالاست.

ایرلاین های آسمان، زاگرس و معراج از دیگر ایرلاین های پرطرفدار ایرانی هستند که به دلیل کیفیت بالای خدمات و رعایت استانداردهای بین المللی محبوبیت بالایی دارند و خاطره ای خوش از پرواز برای مسافران به یادگار می گذارند. اکنون که بهترین ایرلاین های ایرانی را می شناسید، می توانید با مراجعه به قسمت رزرو بلیط علی بابا بهترین پرواز را برای خود رزرو کنید و پروازی دلپذیر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید