برخورد باشگاه استقلال با سازمان لیگ خوب نیست/ آبی ها از تبلیغات اکولوژیکی برای بازی بعدی محروم هستند.

ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1786537

آنها با ما مانند فوتبال کوچک رفتار کردند.

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: باشگاه استقلال در بازی بعدی تبلیغات محیطی ندارد و این موضوع باید در هیات مدیره سازمان لیگ و سپس در فدراسیون فوتبال بررسی شود. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ صادق درودگر یکی از اعضای هیات مدیره سازمان لیگ فوتبال ایران درباره حضور خود در این سازمان گفت: زمانی که به سازمان لیگ پیوستم مسئولیت بازاریابی را بر عهده نداشتم و زمانی که به عضویت سازمان لیگ درآمدم. هیئت مدیره این سازمان؛ دیدم اسپانسر در شرایط بدی با ما صحبت می کند و می گوید ما را نمی شناسد. از من خواستند تبلیغات را انجام دهم، 20 سال پول فوتبال را قورت دادند. اسپانسر دو فصل گذشته در جلسات اول گفت ما آمده ایم به شما آموزش دهیم و کمکتان کنیم و از ما پول نگیرید. طوری رفتار می کردند که انگار فوتبال بچه کوچکی است.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته پول را به سازمان لیگ برگرداندیم و طرف قرارداد بودیم. سازمان لیگ نسخه ای از قرارداد را نداشت. زمانی که این مسئولیت را بر عهده گرفتم به این شرکت بدهکار گفتیم جزئیات قرارداد را ارائه کند. در این 2 سال با شرکتی که طرف قرارداد بود کار کردیم اما طرف اول بودیم و 27 درصد برای اجرا پرداخت کردیم و اگر این 27 درصد را به 7 درصد برسانیم کار بزرگی برای فوتبال است. از هفته اول تا هفتم مسابقات با یک اسپانسر قرارداد بستیم زیرا همه ما تحریم شده بودیم.

درودگر درباره تبلیغات محیطی دو باشگاه بزرگ فوتبال پایتخت گفت: بر اساس پروتکل های انجام شده در حضور گروه و معاون وزیر ورزش و جوانان، با مدیران باشگاه های استقلال و پرسپولیس با سازمان لیگ” ما داشتیم استقلال 5 میلیارد از تبلیغات محیطی برند و سایر باشگاه ها ضرر کرد و یک سری بیلبورد گذاشت و اصلا تبلیغات ما را پخش نکرد. محترم و اگر ضمانت نامه بانکی بیاورند رعایت می کنیم. از قراردادی که امضا کردیم تعدادی به دست باشگاه ها می رسد.

یکی از اعضای هیات مدیره سازمان لیگ فوتبال اذعان داشت: تعداد آگهی های امروز شرایط مساعدی برای تبلیغات محیطی نیست اما درآمدهای ما بالای 20 میلیارد است. باشگاه استقلال و هوادارانش قابل احترام هستند اما شرکت هایی هستند که به دروغ می گویند استقلال 500 میلیارد تومان درآمد دارد. استقلال باید تمامی قراردادهای آئین نامه شرکت های دولتی و همچنین آیین نامه ضمانت دولتی معامله برج 1400 تیر را رعایت کند. ما 180 میلیارد برای باشگاه ها کنار گذاشتیم در حالی که سال گذشته 130 میلیارد بود.

وی درباره وضعیت باشگاه استقلال در بازی بعدی تاکید کرد: باید برنامه ریزی قانونی داشته باشیم تا همه باشگاه ها در سال آینده تبلیغات خود را دریافت کنند. پارسال چند باشگاه تبلیغات را گرفتند اما نساجی، پرسپولیس، استقلال و پیکان برای تبلیغات رفتند و سپاهان کل فصل رفتند و بقیه باشگاه ها قرارداد نبستند. تبلیغات محیطی یک کار تخصصی است. ما آماده همکاری در این زمینه هستیم اما همه چیز باید قانونی باشد. باشگاه استقلال در بازی بعدی تبلیغات محیطی ندارد و این موضوع باید مورد توجه هیات مدیره سازمان لیگ و سپس فدراسیون فوتبال قرار گیرد.

درودگر همچنین گفت: تبلیغات محیطی برای همه باشگاه هاست و باید تلاش کنیم راه قانونی همه تیم ها باشد. سال گذشته 85 میلیارد تن به عنوان پول، حق عضویت و سپرده به باشگاه ها دادیم و از همه مدیران مالی باشگاه ها برای برگزاری لیگ دعوت کردیم. بخشی از درآمد به طور مساوی تقسیم می شود و بخشی مربوط به جایگاه این تیم در جدول پرداخت می شود.

وی در پایان گفت: برخی تصمیم گیری ها در خصوص حضور تماشاگران در ورزشگاه ها از عهده فدراسیون فوتبال خارج است و ستاد تاج و تخت به صورت آزمایشی تصمیم گیری می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید