خطای اکولوژیکی در تشخیص جنسیت: توله سگ های ایرانی «نر» هستند

روهر نه : بهرام علی ظاهری رئیس اداره کل محیط زیست استان سمنان گفت: سه یوزپلنگ کوچک متولد شده در مرکز تکثیر توران نر هستند. وی خاطرنشان کرد: جنسیت گربه ها به ویژه یوزپلنگ در روزهای اول پس از تولد بسیار سخت و حساس است و اندام تناسلی آنها به راحتی تشخیص داده نمی شود و همین امر تشخیص مرحله به مرحله جنسیت حیوان را آسان می کند. .

رئیس اداره کل محیط زیست استان سمنان گفت: 21 اردیبهشت 1401 دکتر اکبری معاون محیط زیست و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان نماینده ویژه رئیس سازمان امروز عازم سمنان شد.

ظاهری سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان افزود: جلسه فوری و فوری بررسی علل تلف شدن گربه ها در اسارت با توجه به یافته های علمی و تجربیات جهانی با حضور معاون محیط زیست و تنوع زیستی برگزار شد. سازمان، تیم علمی و اجرایی علت مرگ یکی از این سه توله سگ ضعف به وزن اولیه 300 گرمی و ناهنجاری مادرزادی ریه چپ و چسبندگی ریه بوده که پروتکل این پروتکل با حضور حاضرین در ساعت 24 امضا شد. ملاقات.

این دامپزشک خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه پس از بررسی های لازم بیان شد که جنسیت گربه ها به ویژه یوزپلنگ در روزهای اول که بچه ها به دنیا می آیند بسیار سخت و حساس است و اندام تناسلی آنها آسان نیست. تعیین جنسیت حیوان به صورت مرحله به مرحله آسان تر است.

دکتر ظاهری گفت: در بازدید امروز با دامپزشکان مجرب و مجرب، توله ها مجددا مورد معاینه قرار گرفتند و مشخص شد توله ها نر هستند.

سرپرست اداره کل محیط زیست استان سمنان گفت: کارشناس حیات وحش مرکز تکثیر یوزپلنگ آسیایی امروز با درخواست پزشک معتمد تعویض شد و پس از تولد با سرنگ به توله ها آغوز داده شد. یونیورسال برای تغذیه استفاده می شود و وزن توله ها هنگام تولد 350 گرم توسط دامپزشک معتمد در گزارش آمده است و پس از چهار روز به 500 گرم افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: این اولین اقدام ایران برای پرورش یوزپلنگ در اسارت است و سعی می کنیم در دوره های آتی روند پرورش یوزپلنگ را با تجربه بیشتری دنبال کنیم تا بار دیگر از ایران جوان تازه وارد کنیم.

ظاهری گفت: تیم علمی و اجرایی این رویداد بی شک نیازمند مشاوره محققان و راهنمایی کارشناسان ملی و بین المللی حیات وحش است.

دیدگاهتان را بنویسید