بررسی آیین نامه پیشنهادی رتبه بندی معلمان در دفتر دولت

بررسی آیین نامه پیشنهادی رتبه بندی معلمان در دفتر دولت

صادق ستاری فرد در نشست خبری ستاد به مناسبت هفته معلم با بیان اینکه شهید مطهری الگوی همه معلمان بود، گفت: معلم انسان ساخته است. شأن و مقام معلم به شأن و مقام انبیا است. نقش معلم در جامعه همان نقشی است که قرآن و انبیا دارند. اولین معلم بشر، خداوند متعال.

وی افزود: پس از پیامبران، پدران و مادران نقش معلم را ایفا می کنند. در مرحله بعد هرکس به فرزندان خود تعلیم دهد به حق می رسد و بنابراین مقام معلمی با مقام انبیا و والدین برابری می کند.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در همه جوامع توسعه یافته مدرسه نقش اساسی در توسعه دارد و در سند تحول بنیادین از مدرسه به عنوان مرکز آموزش محله یاد شده است، گفت: در این میان معلم محور همه پیشرفت ها است. شالوده دانش، معلم نیروی محرکه جامعه دانش بنیان و پایه تمدن نوین اسلامی است.

ستاری فرد ادامه داد: اگر نیروی موثری تربیت شود قطعا به تمدن نوین اسلامی دست خواهیم یافت.

حضور بیش از 94 درصد دانش آموزان در کلاس درس
وی گفت: ما به همه معلمانی که دلسوزانه تلاش کرده اند در مواجهه با بحران تاج و تخت نقش آفرینی کنند تبریک می گوییم. درس ها آنجاست.

جلسه مدیریت با معلمان در 21 اردیبهشت
معاون وزیر آموزش و پرورش مهمترین برنامه های هفته معلم را اعلام کرد و گفت: در 21 اردیبهشت دیدار معلمان با مقام معظم رهبری را خواهیم داشت و به همت معلمان در 30 اردیبهشت ماه با رئیس جمهور دیدار خواهند کرد. هفدهم اردیبهشت با همه معلمان و دانش آموزان جلسه مجازی خواهیم داشت. برنامه های تقدیر از معلمان فردا در تهران و سایر استان ها ادامه دارد. حضور معاونین وزیر در استان های مختلف و دیدار با خانواده شهدا پیش بینی شده است.

ستاری فرد ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش همچنین با چهره های برجسته حوزه معلمی و معلمان برجسته دیدار خواهد کرد. 3095 معلم در سطح منطقه، 399 معلم در سطح منطقه و 17 معلم نمونه در سطح کشور با عنوان «جلوه های ویژه معلم» معرفی و جایزه خواهند گرفت.

وی همچنین تقویم هفته بزرگداشت معلم را چنین اعلام کرد: دوشنبه 13 اردیبهشت 1401: معلم و اندیشه مقدس.
سه شنبه 14 اردیبهشت 1401: معلم; بنیانگذار تمدن نوین اسلامی، چهارشنبه 14 اردیبهشت 1401: معلم پیشکسوت، پایتخت نظام تعلیم و تربیت، پنجشنبه 15 اردیبهشت 1401: معلم; گل سرسبد فرهنگ ایثار و شهادت، جمعه 15 اردیبهشت 1401: معلم; وحدت خالق هویت، شنبه 15 اردیبهشت 1401: معلم; محور تحول و یادگیری در همه عرصه ها، یکشنبه 17 اردیبهشت 1401: معلم; حامیان جامعه دانش بنیان فهرست شده اند.

اسکن “معلم خوب من” را شروع کنید.
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی کمپین «معلم خوب من» خبر داد و گفت: تلاش می کنیم فرهنگ تکریم معلم را در نظام اجتماعی نهادینه کنیم.

ستاری فرد در دومین بخش از این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پاسخ داد و با بیان اینکه مطالباتی که اخیرا از سوی معلمان شنیده شده درست است، گفت: یکی از مطالبات آنان اشتغال بود که بسیاری از آن انجام شد و بخشی نیز در حال اجراست.

بررسی ضوابط پیشنهادی رتبه بندی جدول دولتی؛ اجرا پس از ابلاغ آیین نامه
ستاری فرد با اشاره به طرح الزام رتبه بندی معلمان گفت: در اسفند 99 لایحه ای به مجلس ارسال شد مبنی بر اینکه رتبه بندی باید نقل شود و 10 درصد آنها به رتبه چهارم برسند. این لایحه مستلزم کار کارشناسی دقیق است، «لایحه پیش بینی شده برای رتبه بندی در سه سال با بودجه 20 هزار میلیاردی اجرا می شود، این لایحه بسیاری از نیروها را مستثنی کرده است. در این لایحه معلمان و معلمان انحصاری شاغل در لایه اداری از شمول قانون خارج شدند. گستره و ضعف ها و کاستی های زیادی داشت که تصویب آن در مجلس یک سال طول کشید و اگر لایحه درست نوشته می شد شاهد این گلایه ها نبودیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افزود: در لایحه جدید سهمیه های قبلی حذف شد و در راستای عدالت خواهی و رسیدگی به مناطق عشایری و معلمان ممتاز، امتیازات ویژه و تسریع رتبه بندی در نظر گرفته شد. «اینها چیزهای خوبی بود که هیچ جا گفته نشد.

ستاری فرد با اشاره به اینکه در 16 اسفند 1393 در جریان بررسی قانون بودجه، لایحه رتبه بندی در همان روز به تصویب هیات امنا رسید، گفت: 38 هزار میلیارد فولاد بودجه ای برای رتبه بندی تصویب شد که طی آن به تصویب رسید. لایحه اصلی. در دولت قبلی قابل مقایسه نیست. آموزش و پرورش موظف شد ظرف یک ماه آیین نامه را تنظیم و به دولت ارسال کند که در موعد مقرر در روز 23 فروردین انجام شد.

وی ادامه داد: آیین نامه ارائه شده در دولت یک آیین نامه پیشنهادی است و در دو مرحله ممکن است کمیسیون و هیئت وزیران برخی مفاد را تغییر دهند. آیین نامه پیشنهادی آموزش و پرورش از 6 اردیبهشت در دستور کار کمیسیون امور عمومی هیئت دولت قرار گرفت. بلافاصله پس از ابلاغ آیین نامه از سوی هیات وزیران، اجرای رتبه بندی را در دستور کار قرار خواهیم داد.

پیشنهاد درج قدرت اداری برای رتبه بندی
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه همه معلمان از جمله معلمان جدیدالورود در رتبه بندی قرار دارند، گفت: دو دسته کادر اداری داریم. گروه اول معلمان بودند که 35 هزار نفر هستند و شامل می شوند اما کسانی که به عنوان کادر اداری استخدام می شوند، «مشمول قانون نیستند، البته در آیین نامه پیشنهاد داده ایم که این گروه در رتبه بندی قرار بگیرد.

توزیع شیر و غذای رایگان برای دانش آموزان مناطق فقیرنشین بعد از ماه رمضان آغاز شود
وی با اشاره به اینکه بحث تقویت مدارس دولتی عادی یکی از برنامه های کلیدی ما است، خاطرنشان کرد: 1150 میلیارد تن وام خوب غذای بلاعوض که برای توزیع شیر و غذا بین دانش آموزان مناطق محروم و به صورت پایلوت پس از آن توزیع می شود. آغاز ماه مبارک رمضان در برخی استان ها و از مهرماه به بهره برداری کامل می رسد.

وظیفه آموزش دانش آموزان غایب
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره تکلیف آموزش دانش آموزان غایب گفت: تاکید کردیم برای حفظ سلامت سه گروه شامل مبتلایان به بیماری های زمینه ای، دانش آموزان با علائم و مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در مدرسه حضور نداشته باشند. اما این شش درصد ثابت نیست. «و اینطور نیست که دانش آموز از تحصیل محروم باشد، پیش بینی کردیم که این سه گروه از دانش آموزان در کلاس های غیرآموزشی محتوای لازم را از بستر شبکه شاد دریافت کنند.

تفویض انتقالات درون منطقه ای فرهنگیان در استان ها
ستاری فرد در خصوص تغییر قوانین جابجایی فرهنگیان گفت: سعی کردیم بر اساس خانواده قوانین را تدوین کنیم. اگر معلم حس تربیتی خوبی داشته باشد به نفع ماست. بخشی از نارضایتی ها ممکن است به دلیل همین انتقال باشد. قوانین اولیه به چالش کشیده شد، زیرا تلاشی برای بازنگری در قوانین، با برخی تغییرات عمده انجام شد. انتقال درون استانی به خود استان ها تفویض شد.

وی افزود: برای انتقال فرامنطقه ای اتفاقات متعددی افتاده، اولاً سال هاست که شرط کاهش یافته و انتقال دائم منوط به انجام تعهد رسمی است. وجود دو سال سابقه تجربی نیز شرط جابجایی موقت محسوب می شود. استثنائات اولاً برای انتقال زوج های فرهنگی که انتقال آنها به محل خدمت زوجه کاملاً از شمول زوج فوق خارج است و کسانی که شوهر آنها افسر نظامی و انتظامی یا جانباز باشد و بعدی کسانی که در سال 1400 ازدواج کرده و صاحب فرزند شده اند را گروه بندی کنید و در جابجایی آنها تسهیل شد تا بتوانند بهتر امور خانواده را اداره کنند. استثناء همکارانی هستند که شوهر یا فرزندی با بیماری خاص و صعب العلاج دارند.

موج بازنشستگی فرهنگیان با اعمال رتبه بندی و تدابیر و مشوق های ادامه خدمت
درست است اما مجلس مصوبه خوبی داشت که همکاران ما می توانند تا 65 سالگی در آموزش و پرورش بمانند و تلاش می کنیم آن را حفظ کنیم.» و بحران با کمبود معلم. بگذارید این نیروهای ارزشمند با این مشکل برخورد کنند. بازنشستگی 50 هزار نفر را پیش بینی می کنیم، اما تلاش می کنیم بخشی از کمبود را با راه های قانونی جبران کنیم. سعی شده به کارکنان آموزش ماهانه پرداخت شود که می تواند انگیزه ای برای ادامه خدمت باشد.

ستاری فرد افزود: یکی دیگر از اقدامات برای تامین نیروی کار، جذب نیرو از طریق آزمون استخدامی است. 34 هزار و 813 نفر از طریق آزمون استخدامی که 15 اردیبهشت ماه برگزار می شود جذب می شوند، چاره ای جز انجام آموزش پذیرفته شدگان ضمن تدریس در کلاس های درس نداریم. همچنین 25 هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان داریم که به این گروه اضافه می شوند. طرحی به نام کار و آموزش در دستور کار مجلس است که در صورت تصویب می تواند به تامین نیروی کار کمک کند.

اجرای طرح مدرسه مجازی برای دانش آموزان خارج از کشور
وی از اجرای طرح مدرسه مجازی برای دانش آموزان خارج از کشور خبر داد و ادامه داد: در حال حاضر در 37 کشور مدرسه داریم و با دستور وزیر آموزش و پرورش و هماهنگی سازمان مدارس غیردولتی و مدارس خارج از کشور، طرح مدرسه مجازی برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور

جزئیات بیمه طلای فرهنگیان را تا هفته آینده اعلام کنید
سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خاتمه اعلام کرد: قرارداد بیمه طلایی فرهنگیان در مرحله بررسی و اقدام است و تا هفته آینده جزئیات آن منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید