بررسی ابعاد بحران آب و راهکارهای اجرایی برای حل آن در مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری


ساعت: 16:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۳
کد خبر: 1883180

بررسی ابعاد بحران آب و ارائه راهکارها و راهکارهای عملی در این حوزه با حضور روسای مراکز تحقیقاتی و راهبردی کشور در مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ هفتمین جلسه «شورای هماهنگی مطالعات و مراکز تحقیقات راهبردی» با موضوع بررسی ابعاد بحران آب و ارائه راهکارها و راهکارهای عملی در این حوزه صبح امروز در مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری برگزار شد.

در این جلسه محمدصادق حیاتیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی، بابک نگاری رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی، محمدرضا مجیدی رئیس مرکز تحقیقات- تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندگانی از پژوهشکده مطالعات قضایی و موسسه عالی آموزش و پژوهش، مدیریت و برنامه ریزی نهاد ریاست جمهوری و کارشناسان این مراکز تحقیقاتی و راهبردی در حوزه آب حضور داشتند، چالش ها و تهدیدات پیش روی حوزه آب کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این نشست کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری در ارائه ای به تبیین ابعاد بحران آب در کشور و چالش های مدیریت آب های سطحی و زیرزمینی پرداختند و راهکارهای اجرایی خود را برای رفع این مشکلات ارائه کردند. این ارائه بر لزوم برنامه ریزی برای رفع چالش های آبی کشور به ویژه در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد. پس از آن مسئولان و کارشناسان حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در این راستا ارائه کردند.

همچنین در بخشی از این جلسه، چالش ها و تهدیدهای پیش روی حوزه آب کشور توسط کارشناسان دفتر مطالعات زیرساختی گروه آب مرکز پژوهش های شورای اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی برای رفع این چالش ها ارائه شد. بر لزوم استفاده بهینه از منابع آبی کشور برای عبور از بحران آب تاکید کرد.

در ادامه این نشست حاضران ضمن تاکید بر اهمیت دیپلماسی آب، مشارکت موثر همه دست اندرکاران و ذی نفعان را یکی از راهکارهای پایدار برای مدیریت منابع آب کشور خواندند و تاکید کردند که در راستای تحقق مدیریت مشارکتی، باید امکان ایجاد ظرفیت با اجتناب از هرگونه تضاد منافع وجود داشته باشد و تعامل بین ذینفعان مختلف درگیر در موضوع آب نیز باید تضمین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید