آمادگی مرکز بررسی راهبردی ریاست جمهوری برای اجرای ایده های نخبگانی


ساعت: 10:26
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906047

رئیس مرکز مطالعات راهبردی نهاد ریاست جمهوری بر آمادگی این مرکز برای پیگیری و اجرای ایده های نخبگان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری، نخبگان حاضر در نشست جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر علمی کشور با رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری به بیان نظرات، دیدگاه ها و دغدغه های خود در خصوص این موضوع پرداختند. توسعه و مسائل روز کشور و همچنین خیاطیان آمادگی این مرکز را برای پیگیری و اجرای ایده های ارائه شده در این نشست اعلام کرد.

حاضران در این دیدار که هفته گذشته در دیدار رهبر معظم انقلاب با نخبگان نیز حضور داشتند، هر یک با ارائه ایده های مورد نظر خود، چالش ها و فرصت های حوزه تخصصی فعالیت خود از جمله هوافضا، صنعت و معدن، رسانه را تشریح کردند. و آموزش و پرورش

ضرورت گسترش همکاری های بین المللی سازمان فضایی کشور، لزوم اجرای برنامه 10 ساله توسعه صنعت فضایی، اصلاح قانون حمایت از کارکنان صنعت فضایی، اجرای طرح هوشمند معدن، اهمیت موضوع بیمه معادن و تامین ماشین آلات معدنی، ایجاد ستاد واحد فرهنگی و همچنین موضوع جنگ رسانه ای و شناختی از جمله دغدغه های نخبگانی بود که در آن جلسه با رئیس مرکز تحقیقات راهبردی ریاست جمهوری در میان گذاشتند.

محمد صدک حیاتیان رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری پس از استماع نظرات و پیشنهادات نخبگان و برترین استعدادهای علمی کشور بر لزوم توسعه هر چه بیشتر ارتباط دستگاه دولتی و شبکه نخبگان تاکید کرد. کشور و ایجاد الگوهای اجرایی برای پیگیری و اجرای تصمیمات و ایده های نخبگان، آن را یکی از مهم ترین ادارات در دولت اجرایی کشور دانست.

وی با تاکید بر وجود اراده جدی در رأس و ارگان های قوه مردمی برای بهره گیری از ظرفیت بالای نخبگان در نظام حاکمیتی کشور، تصریح کرد: موضوعات و تحلیل های دقیق مطرح شده در این جلسه از موضوعات تخصصی است. ، که باید راه حل های آن پیدا و اعمال شود

وی افزود: اینها سوالاتی است که وقتی از افق بالاتری نگاه می کنیم متوجه می شویم که با وجود ارتباط عمیق این سوالات با سیستم مدیریتی کشور، مدلی برای اجرای آنها ایجاد نشده است.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه متأسفانه گاهی اوقات نظریه های مستدل اسلامی در امور جاری پذیرفته نمی شود، گفت: ما در حوزه اقتصاد اسلامی بحث های علمی زیادی داریم اما اینکه نسخه های کاربردی آن کمتر به چشم می خورد به این دلیل است که آماده سازی مدل Realized برای پیاده سازی دشوار است.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ریاست جمهوری در سخنانی بر لزوم استفاده صحیح از توان فکری نخبگان در کشور تاکید کرد و تصریح کرد: اگر نخبگان فکری و اندیشمندان را وارد بوروکراسی پیچیده دستگاه های اجرایی کنیم. بدن‌ها، در واقع جریان فکر را قطع کرده‌ایم، اما می‌توان ایده نخبگان را به منطقه اجرا پیوند داد و منویات خود را با راهنما اجرا کرد. در این زمینه، جریان حلقه‌های میانی را به عنوان یکی از راه‌های ارتباط نخبگان با مدیران مورد توجه قرار دادیم و در این زمینه شبکه‌سازی خوبی نیز در سراسر کشور اتفاق افتاد.

خیاطیان با اشاره به اینکه دغدغه و احساس مسئولیت نخبگان شما بسیار ارزشمند است، گفت: ما در مرکز مطالعات راهبردی آمادگی داریم تا از شبکه های بیرونی نخبگان و کارشناسان دستگاه های اجرایی و با انجام کار گروهی بر روی ایده های پیشنهادی دعوت کنیم. ، زمینه های اجرا.

وی در پایان دیدار نخبگان با صاحب نظران، مرکز مطالعات راهبردی زیرمجموعه ریاست جمهوری را در ایجاد فضای تعامل و گفت وگوی صریح دولت و نخبگان موثر دانست و اظهار داشت: مرکز مطالعات راهبردی آمادگی دریافت ایده ها و پیگیری آن ها را دارد تا در قالب طرحی قابل اجرا در دولت عمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید