بررسی تاکتیکی عملکرد روز جدید استقلال

بررسی تاکتیکی عملکرد روز جدید استقلال

ساپینتو سرمربی آبی ها فراز و نشیب های خود را داشته است. در این مقاله می خواهیم تاکتیک های عملکرد اخیر باشگاه استقلال را تحلیل کنیم. برای مطالعه اخبار استقلال و سایر اخبار ورزشی می توانید به خبرجو 24 مراجعه کنید.

معرفی کلی جدول رده بندی فصل جاری لیگ برتر
همانطور که در مقدمه اشاره شد، این روزها لیگ برتر ایران شاهد رقابت جذابی بین تیم های استقلال، پرسپولیس و سپاهان است. سه تیم قدرتمندی که امسال برای قهرمانی می جنگند برای رسیدن به مقام اول تلاش می کنند. تغییرات جدول نشان از حساسیت لیگ امسال دارد.

استقلال با کسب امتیازات لازم اکنون پس از سپاهان در رده دوم قرار دارد. پرسپولیس هم اولین و مهمترین تعقیب کننده استقلال است که جدول را جذاب کرد. تیم های استقلال، پرسپولیس و سپاهان از پرطرفدارترین تیم های لیگ ایران هستند که هر سال می خواهند با کسب عنوان قهرمانی و مقام اول هواداران خود را خوشحال کنند. باید دید عملکرد سه تیم در چند هفته باقی مانده چگونه خواهد بود و در نهایت کدام تیم قهرمان می شود.

بررسی تاکتیکی عملکرد اخیر باشگاه استقلال
استقلال امسال یکی از بهترین تیم های لیگ برتر بوده است. هر روز اخبار جدید و منفی زیادی از این باشگاه به گوش می رسد که برای هواداران این تیم پایتخت خوشایند نیست. در مورد استقلال هم باید گفت که این تیم از نظر سبک بازی به دنبال مالکیت بازی است. استقلال تیمی منضبط است که بر حفظ ساختار کلی تیم تاکید دارد. استقلال در این فصل بیشتر بازی های خود را با گل کم به پایان رساند.

این نشان می دهد که بر خلاف جریان سنتی تیم های قرمز و آبی، استقلال در هیجان و حس بازی قرار می گیرد و نمی تواند تمرکز کافی برای گرفتن نتیجه عالی داشته باشد. آنچه در استقلال دیده می شود بحث چسبیدن به فوتبال اصولگرا است. ساپینتو در این فصل سعی کرد در صورت لزوم از سیستم چرخشی برای تیمش استفاده کند.

استراتژی مقوله بسیار ظریفی در فوتبال ایران است که تفاوت سرمربیان مختلف را نشان می دهد. ساپینتو در این فصل با استفاده از سرعت و قدرت مهدی کایدی برای سرزنش مهاجمان خود یعنی آرمان رمضانی و سایر بازیکنان تلاش کرد تا به نتیجه مطلوب برسد. هر تیمی که سیستم و تکنیکی دارد نقاط قوت و ضعف متفاوتی دارد. تحلیل تاکتیک های استقلال نشان می دهد که نقاط قوت این تیم بیشتر از نقاط ضعفش است.

نقاط قوت تیم استقلال در این فصل
هر تیم نقاط قوت زیادی دارد که باعث می شود در صورت استفاده صحیح، حریفان خود را شکست دهند. استقلالی ها در این فصل با ترکیب های مختلف هجومی و استفاده از روش های حمله و ضدحمله موفق شدند امتیازات احتمالی زیادی را جمع آوری کنند. یکی از مهم ترین نقاط قوت تیم استقلال بال های این تیم است. مهدی کایدی و یاماگا دو بال تیم اصلی هستند.

مهدی کایدی که به صورت قرضی در این تیم بازی می کند در هفته های ابتدایی نتوانست خوب بازی کند. این به طور موقت هواداران را دلسرد کرد، اما پس از چند هفته قیدی توانست به اوج خود بازگردد. در کنار کایدی، یاماگا به عنوان وینگر راست در سمت دیگر بازی می کند. بازیکنی ساکت که بی صدا به کارش می پردازد.

با توجه به آمار گل ها و پاس گل های یمگا، این بازیکن را می توان یکی از موثرترین بازیکنان استقلال در این فصل دانست. سبک بازی استقلال در این فصل ترکیبی از مرکز و سرعت است. استفاده از هر یک از سبک های ذکر شده باعث می شود که شرکت کنندگان نتوانند سبک اصلی تیم آبی را تشخیص دهند. وجود هافبک های طراحی شده توسط آبی ها به این تیم کمک کرد تا بتواند در بازی های فشاری خط هافبک را تامین کند.

علاوه بر موارد ذکر شده، حضور بازیکنان جوانی که از فصل گذشته و فصل جاری در ترکیب اصلی استقلال حضور داشتند باعث شده تا این تیم بتواند انرژی کافی برای دفاع و حمله مداوم 90 دقیقه ای را داشته باشد.

نقاط ضعف تیم استقلال در این فصل
تیم ساپینتو مانند سایر تیم های لیگ برتری دارای نقاط ضعف مختلفی است. شاید بتوان پاشنه آشیل تاکتیک های تیمی استقلال را خط دفاعی او نامید. پس از خروج چند بازیکن از خط دفاعی و بازگشت عارف گلمی به ترکیب اصلی، این تیم همچنان در دفاع با مشکل مواجه است. در برخی دیدارها این مشکل به جایی رسید که استقلالی ها با اشتباهات حسین حسینی گل های باورنکردنی دریافت کردند.

اخبار استقلال

در حال حاضر استقلال با احتیاط در خط دفاعی به کار خود ادامه می دهد تا بازیکنان دیگر دچار مصدومیت نشوند. آبی پوشان انتظار دارند این تیم در هفته های پایانی لیگ برتر با وجود دفاع نسبتا ضعیف، بتواند امتیاز لازم برای قهرمانی را کسب کند. اگر ساپینتو بتواند تیم استقلال را به قهرمانی برساند، قطعا یکی از موفق ترین مربیان خارجی استقلال محسوب می شود. این مشکل با توجه به عملکرد بازیکنان استقلال سنجیده می شود که باعث خوشحالی هواداران این تیم است.

نتیجه
حساسیت لیگ برتر امسال به حدی است که سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان شانس اول قهرمانی را دارند. از نظر تاکتیکی می توان گفت که تیم استقلال در این فصل به نتیجه قابل قبولی دست یافت. با وجود مصدومیت ها و مشکلات ایجاد شده پیرامون این تیم، ساپینتو به عنوان سرمربی موفق شد نتایج درخشانی کسب کند. هواداران این تیم منتظرند تا هفته های پایانی لیگ برتر به گونه ای باشد که بالاخره استقلال قهرمان لیگ برتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید