بن بست تاکتیکی در استقلال؛ مشکل فرهاد مشخص شد ؟!

بن بست تاکتیکی در استقلال؛  مشکل فرهاد مشخص شد ؟!

مجیدی 13 شهریور 1395 به دلیل شکست مقابل تراکتورسازی در فینال جام حذفی از سمت خود استعفا داد. چند ماه بعد عکس هایی از این مربی در حال مطالعه کتاب های مربیان مشهور دنیا منتشر شد اما این زمان ها نشان می دهد که این مربی توجه چندانی به تمریناتش ندارد!

برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به تکرار شکست های تاکتیکی مجیدی در دو دیدار دیگر جام حذفی مقابل فولاد و نساجی خوزستان بیاندازیم! تساوی در زمان عادی، افزایش استرس بازیکن و شکست در ضربات پنالتی. در هر دو دیدار از گلزنانی استفاده شد که تجربه چندانی در دریافت ضربات پنالتی نداشتند. البته زنگ خطر برای مجیدی در مرحله یک شانزدهم جام حذفی مقابل نود ارومیه بود. با این حال کادرفنی استقلال با توجه به نتایج مطلوب در لیگ برتر خیلی زود بن بست تاکتیکی این دیدار را فراموش کردند.

تیم فوتبال استقلال از نظر جایگاه در جدول لیگ بیست و یکم شانس اصلی قهرمانی است. اما شش مسابقه سرنوشت ساز دیگر در این مسیر دشوار وجود دارد. شاگردان مجیدی در 6 بازی اخیر خود 4 تساوی به دست آورده اند. او با بررسی 3 تساوی لیگ برتر مجیدی به دلیل کم تجربگی اش مشکلات فنی را نشان می دهد. نکته عجیب اینجاست که آبی ها در هفته بیستم لیگ برتر مقابل نساجی اجازه تساوی صفر را دادند و همین نتیجه در بازی جام حذفی در وقت های عادی و اضافه تکرار شد. این نشان می دهد که برنامه های استقلال و رقبای آن کاملا قابل پیش بینی است. همچنین بسیاری از مشکلات تیم بزرگی مثل استقلال با تعداد کادرفنی آن تیم همخوانی ندارد.

در حالی که از ابتدای فصل تعداد کمی از دستیاران مجیدی بارها مورد انتقاد قرار گرفته اند. گابریل پین، صالح مصطفوی، فرزاد مجیدی و بهزاد گلمپور در مقر او حضور دارند. فرزاد که در آخرین دیدارهای مهم غایب بود، سال گذشته دستیار سرمربی بود. او در طول بازی های تیمی بیشتر بازیکنان را تشویق می کند. گلمپور به عنوان مربی دروازه بان ها بیشتر مراقب دروازه بانان دو تیم است. دو مربی دیگر در لیگ ایده و نظر خود را ارائه کردند. در واقع آنها برنامه جدیدی برای ارائه به استقلال ندارند!

در این زمینه کافی است نگاهی به کادر نساجی و دستیاران بی صدا داشته باشیم. تیمی که از نظر مالی و جایگاه در جدول بسیار پایین تر از استقلال است. در دیدار جام حذفی 6 دستیار الهامی را همراهی کردند. ضمن اینکه سرپرست فعلی نساجی سال گذشته در مقر این تیم بود. وجود دستیاران موثر روش ها و پیشنهادات مختلفی را برای سرمربی به دنبال دارد. این زمانی اتفاق می افتد که سرمربی با خلاء تاکتیکی مواجه می شود و نمی تواند با برنامه ریزی های معمول به نتیجه مطلوب برسد.

به دلایلی که هنوز مشخص نیست، مجیدی تمایلی به همکاری با دستیاران ایرانی بیشتر ندارد. در سال های گذشته مجید نامجو مطلق و فراز کمالوند دستیاران اول مجیدی بودند. از آنجایی که مجیدی مراحل مربیگری را گام به گام طی نکرده و تجربه چندانی در این زمینه ندارد، بهتر است به تعداد و تخصص دستیاران مربی که کتاب های آنها را خوانده اند نگاهی بیندازیم. فوتبالدوستان بازی های استقلال در لیگ قهرمانان 2021 را فراموش نکرده اند، آن روزها فراز کمالوند که سال ها سابقه مربیگری در لیگ برتر را داشت با فرشاد ماجدی به عنوان دستیار مجیدی روی در مقر بود.

دیدگاهتان را بنویسید