بررسی تجدیدنظرخواهی در 9 پرونده عمده با حضور رئیس قاضی استان تهران


ساعت: 11:18
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۷
کد خبر: 1904387

رئیس قاضی استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه از مشکلات تعدادی از مراجعین از جمله نمایندگان تجدیدنظر 9 پرونده بزرگ استان تهران خبر داد و دستورات لازم را برای رسیدگی و رفع آنها صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش قوه قضائیه، علی القاصی قاضی عالی استان تهران به همراه برخی از معاونین و ضابطان قضایی دادگستری استان تهران با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه مشکلات تعدادی از مراجعین از جمله نمایندگان تجدیدنظر را مورد بررسی قرار دادند. برای 9 پرونده عمده در استان تهران آزاد شده و دستورات لازم برای بررسی و رفع آنها را صادر کرده است.

در جلسه علنی رئیس کل دادگستری مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه، نمایندگان برخی پرونده های دارای شاکی متعدد از جمله: مالکیت شرکت نگین خودرو (ایرتویا)، هیئت منتخب 67 تعاونی والنجک قزوین مترز. شرکت، شرکت تعاونی کارکنان دادگستری وردوارد شهریار از سهامداران گروه صنعتی سدید، پرونده جمعی خانواده شهدا، مالباختگان شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور، گروه شاکیان تعاونی مسکن کارگران برق تهران و نمایندگان شاکیان در … -پرونده کینگ مانی -شرکت بادران گستران- با رئیس کل دادگستری و معاونان وی دیدار کرد پس از استماع درخواست های این افراد و همچنین بررسی و دریافت گزارشات مربوطه، علی القاصی دستورات لازم را در خصوص این موارد صادر و در مواردی پیگیری کرد. ضمن تماس تلفنی با مقامات قضایی در مجلس موضوع را مطرح کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به برنامه های تکریم ارباب رجوع، رسیدگی بدون واسطه و پیگیری مشکلات حقوقی و قضایی مددجویان، جلسات عمومی منظم و هفتگی را در سطح شهر تهران برگزار می کنیم. با برنامه ریزی انجام شده طی هفته، معاونان قضات دادگستری استان تهران با حضور در مرکز اجتماعات قوه قضائیه به استماع و رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم بدون میانجیگری پرداختند. جلسه علنی نیز در مرکز دادگاه تهران در مرکز برگزار شد.

علی القاصی با تشریح پرونده های مطرح شده در جلسه علنی که با حضور تعدادی از معاونین در مرکز روابط عمومی قوه قضاییه برگزار شد، گفت: عمده موارد مطرح شده در این جلسه مربوط به بسیاری از متقاضیان و پرونده های مکرر در قوه قضائیه است. واحدهای قضایی استان بویژه در تهران برخی از آنها سابقه دار بوده و دستور تسریع در رسیدگی و یا اجرای حکم صادر شده است.

القاصی در ادامه تصریح کرد: موارد مطرح شده در این پرونده ها از جمله موارد مربوط به کارشناسان پرونده است که گاهاً ارائه نظرات کارشناسی طولانی می شد و همچنین عدم رسیدگی مرجع قضایی در زمان مقرر. یا فروش اموال توقیف شده که باید به مالباختگان کمک کرد، با استماع مشکلات برخی از مالباختگان و نمایندگان آنها دستورات ویژه ای نیز برای رفع موانع در این موارد صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در این جلسه پرونده های مربوط به شرکت قزوین متر، بادران گستران-کینگ پول- و رامک خودرو مطرح و بحث مزایده و فروش املاک مطرح شد.

القاصی با اشاره به برگزاری دو مرحله مزایده پرونده رامک خودرو و عدم فروش اموال و محصولات گفت: از همکاران در این پرونده درخواست کمک و تسریع در روند احقاق حق مالباختگان شد. .

وی گفت: پرونده دیگر مربوط به گروه سدید بود که دستورات ویژه ای برای آن صادر شد و ناگین خودرو نیز جزو پرونده های رسیدگی شده بود که برخی املاک مالباختگان به نحوه و تاریخ کارشناسی اعتراض کردند. ، گلایه داشتند که ما موظف کردیم با بازنگری در سوال کارشناسی نظریه نهایی را کارشناسان به دست آورند.

رئیس کل دادگستری استان تهران در ادامه به موارد مطروحه از سوی شکات و نمایندگان 67 تعاونی مسکن والنجک اشاره کرد و افزود: این پرونده پس از پیگیری و گذر از مراحل متعدد در مراحل رسیدگی و اعاده دادرسی به تجدیدنظرخواهی ارجاع شد. دادگاه در حال حاضر در حال بررسی است و مقرر شده گزارشی از این پرونده تهیه شود تا با پیشنهاد و پیشنهاد در جلسات مشورتی قوه قضائیه در چند سال آینده تصمیم نهایی و جامع اتخاذ شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: یکی دیگر از پرونده هایی که امروز مطرح شد مربوط به شرکت تعاونی کارکنان نظام سلامت کشور بود که مامور پلیس با حضور در محل و حین ساخت گوشی اقدام به خروج و رفع تصرف از این پروژه کرد. برای پیگیری موضوع دستور کتبی به رئیس مجتمع قضایی شهید مفتح برای رفع موانع اجرای دستور و تحویل اموال به مالباختگان و شکات صادر شد.

رئیس کل دادگستری در حاشیه برنامه دیدار با مردم خاطرنشان کرد: به آثار مثبت و ضرورت برگزاری جلسات مردمی، گره گشایی از کار مردم و پیگیری مشکلات و سوالات آنان به عنوان راهکاری برای رسیدن به نتیجه مطلوب معتقدیم. رضایت و توجه خداوند متعال.

وی گفت: امیدواریم با دستوراتی که صادر شد و تماس هایی که انجام شد; کار مردم باید تسریع شود.

در برنامه امروز دیدارهای مردمی معاونین قضایی و مدیران قضایی استان تهران از جمله: محمد قاسمی معاون حقوق شهروندی، سیدرضا ساجودی معاون منابع انسانی، خجت بهشتی مدیر مجتمع ویژه رسیدگی یحیی جعفری، رئیس دادگاه های تهران و رضا نجفی، معاون دادستان تهران و رئیس مجتمع تخصصی رسیدگی به جرائم اقتصادی نیز در این جلسه حضور داشتند و علی القاصی را در برنامه این دیدار عمومی همراهی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید