بررسی راهکارهای توسعه قایقرانی در ایران در نشست نایب رئیس کنفدراسیون آسیا با رئیس فدراسیون قایقرانی


ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: 1390/03/21
کد خبر: 1855181

نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا برای برگزاری دوره های آموزشی برای توسعه این منطقه وارد ایران شد و در اولین ساعات حضور خود با رئیس فدراسیون قایقرانی دیدار کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، کاپیتان عبدالرحمن ارشد مدرس فدراسیون جهانی و نایب رئیس کنفدراسیون فوک آسیا ظهر امروز وارد ایران شد. این سفر در ادامه همکاری های مشترک کنفدراسیون قایقرانی آسیا و فدراسیون قایقرانی ایران در راستای توسعه فعالیت های قایقرانی در کشورمان است.

کاپیتان ارشد در اولین اقدام خود با علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی در دریاچه آزادی دیدار کرد.

در این نشست کتایون اشرف و خسرو ابراهیمی نایب رئیس فدراسیون قایقرانی حضور داشتند و راهکارهای توسعه قایقرانی در ایران مورد بررسی قرار گرفت.

نایب رئیس کنفدراسیون فوک آسیا گفت: از اینکه می بینم فدراسیون ایران مشتاق توسعه رشته قایقرانی است بسیار خوشحالم. ایران از نظر اقلیم و جوانان مستعد ظرفیت بالایی برای توسعه قایقرانی دارد و با تلاش و همکاری بیشتر مطمئناً این حوزه در ایران پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

عبدالرحمن ارشد ادامه داد: برای توسعه و پیشرفت قایقرانی در ایران تمامی حمایت ها از جمله پشتیبانی فنی و زیرساختی را از کنفدراسیون فوک آسیایی خواهیم داشت و شخصا با حضور در ایران در این راستا گام برخواهم داشت.

رئیس فدراسیون قایقرانی نیز در این نشست گفت: با وجود پتانسیل بالای رشته قایقرانی، به دلیل قیمت بالای این رشته در ایران، مشخص نیست که چگونه باید باشد و بسیار خوشحالیم که در رشته قایقرانی حرکت کنیم. جهت قایقرانی با همکاری کنفدراسیون آسیا.”

علیرضا سهرابیان با تقدیر از حضور نایب رئیس کنفدراسیون مهرهای آسیا تاکید کرد: پس از مذاکراتی که با مسئولان کنفدراسیون آسیا در عمان انجام شد، مقدمات حضور یک کاپیتان ارشد در ایران فراهم شد و اکنون قطعا استفاده خواهید کرد. این فرصت برای قایقرانی المپیک به درستی در ایران توسعه یافته است.

با حضور نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا تفاهم نامه ای برای همکاری بیشتر در توسعه قایقرانی امضا می شود. ایران و کنفدراسیون فوک آسیا در سال 2009 همکاری مستقیم خود را در نشست کنفدراسیون آغاز کردند، اما به دلیل همه‌گیری تاج، این اولین اقدام مشترک دو کشور پس از دو سال تاخیر در حضور دارندگان مدال نقره ایران در جام مهر پاکستان بود. .

اکنون با حضور نایب رئیس پاکستانی کنفدراسیون فوک آسیا، این همکاری ها گسترش می یابد و کاپیتان ارشد حمایت مستقیم از سفر دریایی ایران را آغاز کرده است.

برگزاری دوره های آموزشی، اردوهای مشترک قایقرانی ایران و پاکستان و مسابقات بین المللی زیر نظر کنفدراسیون فوک آسیا با حضور کشورهایی مانند پاکستان، قطر، سریلانکا، عراق و 3 مورد از اقدامات مورد توافق کنفدراسیون فوک آسیایی و فدراسیون قایقرانی ایران

کاپیتان ارشد امشب برای بازدید و برگزاری دوره آموزشی مدیریت آب بندی به همت تیم قایقرانی به جزیره کیش سفر می کند. در این دوره به مدت 5 روز متخصصان و ورزشکاران رشته مهر و موم آموزش خواهند دید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید