رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا از ایران عذرخواهی کرد/ قایقرانی آسیایی را می پذیریم

ساعت: 23:23
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1796538

وحید مرادی نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا:

نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا ورود قایق های پارویی به بلغارستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با درخواست ایران برای میزبانی جام قایقرانی آسیا موافقت شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش روابط عمومی فدراسیون قایقرانی، مراسم افتتاح و افتتاح کانتینرهای 34 قایق پارویی روز چهارشنبه 8 دی ماه با حضور رئیس فدراسیون قایقرانی، رقبا و مربیان این رشته و این قایق ها برگزار شد. در انبارهای فدراسیون لنگر انداخته است. وحید مرادی نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا نیز در حاشیه این مراسم حضور داشت و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

وحید مرادی در خصوص خرید این قایق ها و ورود آنها به کشور طی چهار سال گفت: چهار سال پیش در حاشیه سفر من و آقای امینی به چین با کشور سازنده این قایق ها و مقدمات مذاکراتی داشتیم. سپس قرار شد مبلغی پرداخت شود و مابقی پول در دو یا سه شیفت به قایق ها واریز شود، سپس آقای سهرابیان رئیس فدراسیون شد و سعی کرد این قایق ها را به ایران بیاورد اما مقررات داخلی و موانعی وجود دارد. از تحویل به موقع آنها جلوگیری کرد.

نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا ادامه داد: بدهی انباشته شده از یک دهه قبل به گمرکات فدراسیون که به دلیل خرید قایق های قبلی و سایر مشکلات ناخوشایند بود باعث شد پس از چهار سال این قایق ها به فدراسیون تحویل داده شود. .

مرادی گفت: از این موضوع برای ورزشکاران بسیار خوشحالم و امیدوارم این رویداد به ارتقای کیفیت تمرینات و تجهیزات آنها کمک کند.

وی همچنین به یک اتفاق خوب برای قایقرانی کشورمان اشاره کرد و گفت: یک خبری که در اینجا باید به آن اشاره کنم این است که ایران می خواست میزبانی جام قایقرانی آسیا باشد و ما پذیرفتیم. با نهایی شدن این موضوع در اردیبهشت سال آینده، با همین قایق های خریداری شده شاهد جام قایقرانی آسیایی در ایران خواهیم بود.

نایب رئیس کنفدراسیون قایقرانی آسیا در پاسخ به این سوال که چرا ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند شرکت نمی کند، گفت: برای انعکاس مشکل ایران. متأسفانه این موضوع خارج از کنترل کمیته قایقرانی آسیا و کنفدراسیون بود. وزارت بهداشت تایلند در اول دسامبر اعلام کرد که شهروندان برخی از کشورها از جمله ایران و عراق در صورتی که بخواهند وارد کشور خود شوند باید به مدت یک هفته قرنطینه شوند و این موضوع تنها دو روز دیگر مطرح و تایید شد. تیم اعزام می شود.

او می گوید: «هزینه زیادی داشت و بچه ها سعی کردند در این مراسم شرکت کنند، اما واقعاً از کنترل خارج شد. اما در زمان تاج این اتفاق می افتد و ورزشکاران ما نباید زیاد تحت تاثیر این اتفاقات قرار بگیرند و انگیزه آنها کم شود. آنها باید با تمام توان خود را برای بازی های آسیایی آماده کنند. من واقعاً دیدم که فدراسیون در این مدت تمام تلاش خود را برای اعزام تیم به مسابقات انجام داد اما متاسفانه کمیته برگزاری هم نتوانست مشکل را حل کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید