بررسی مشکلات زلزله زدگان شهرستان کوهرنگ


ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 14/04/1400
کد خبر: 1810707

در دیدار با معاون اجرایی رئیس جمهور؛

مسائل و مشکلات زلزله زدگان کوهرنگ چهارمحال و توابع بختیاری در نشست فرماندار، نماینده مردم اردل، کوهرنگ، فارسان و چیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی با معاون اجرایی رئیس جمهور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش جهانبین نیوز؛ گلمعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری با سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور و نمایندگان اردل، کوهرنگ، فارسان و چیار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی و حامیان دولت وی را همراهی کردند. از زلزله کوهرنگ نمایندگان تام الاختیار 30 وزارتخانه و سازمان نیز در این نشست حضور داشتند.


حیدری در ابتدای این نشست با اشاره به محرومیت های برجای مانده در شهرستان کوهرنگ در دهه های اخیر گفت: فقر و بیکاری، نبود زیرساخت ها در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی، کشاورزی و… خسارت به منازل پس از سال 96 زلزله اخیر و کمبود امکانات بهداشتی یکی از مهمترین مشکلات این شهرستان است.


وی گفت: البته انتقال دغدغه ها، مشکلات و مطالبات مردم به مسئولان عالی کشور از مهمترین وظایف مسئولان استانی است. امیدواریم مسئولان کشوری نگاه ویژه ای به محرومیت زدایی در استان هایی مانند چهارمحال و بختیاری داشته باشند.


استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نظارت بر کار مسئولان شهرستان از مهمترین برنامه های استاندار چهارمحال و بختیاری است، تصریح کرد: در تلاش هستیم تا گلوگاه هایی را که مانع خدمت عادلانه مردم در شهرها می شود شناسایی کنیم. “


حیدری افزود: کارکنان خادم مردم هستند لذا خدمت رسانی و رفع مشکلات آنان را یک وظیفه و تکلیف می دانیم، امیدواریم با نظارت مستمر شاهد رفع محرومیت ها از چهره استان باشیم.


وی گفت: در جلسه با معاون اجرایی رئیس جمهور مقرر شد در مجموع 1000 میلیارد تن برای توسعه شهرستان کوهرنگ اختصاص یابد.


استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین برای بهره مندی مردم این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی، پزشکان متخصص در این شهرستان مستقر می شوند و 15 باب منزل مسکونی برای اسکان این پزشکان و 15 باب منزل مسکونی ساخته می شود. مراکز بهداشتی برای ارائه خدمات پزشکی راه اندازی می شود.


حیدری از تزریق 200 میلیارد تن اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام شهرستان کوهرنگ خبر داد و گفت: همچنین 22 میلیارد تن برای تکمیل یک پروژه ورزشی، 250 میلیارد تن برای تکمیل طرح های نیمه تمام کشاورزی. ، 200 میلیارد تن برای اجرای طرح های اشتغال زا صنعت، کشاورزی و گردشگری، 10 میلیارد تومان برای تکمیل فرهنگسرای کوهرنگ، 7.5 میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان استان کوهرنگ، یک میلیارد تومان برای تکمیل فرهنگسرای کوهرنگ اختصاص می یابد. ساماندهی گلزارهای شهدا و 100 میلیارد تومان برای تحویل آب آشامیدنی پایدار در این شهرستان.


در ادامه این نشست سید صولت مرتضوی معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امیدواریم وضعیت در آینده بهتر شود، گفت: مشکلاتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد اما دلیلی نداریم که تسلیم این مشکلات شویم زیرا باید تهدیدات را تبدیل به تهدید کنیم. فرصت ها.”


وی تاکید کرد: موضوعات مطرح شده از سوی استاندار چهارمحال و بختیاری و نمایندگان این شهرستان ها در جلسات آتی با مسئولان مربوطه مطرح و پیگیری های لازم برای رفع مشکلات و محرومیت زدایی انجام خواهد شد.


وی گفت: با توجه به توافقات انجام شده و پیگیری های صورت گرفته در این جلسه مقرر شد اعتباراتی برای فارغ التحصیلی مدارس نیمه حضوری و جمع آوری مدارس صومعه سرا و ساخت مدارس دائمی اختصاص داده شود و مدرسه شبانه روزی در شهرستان احداث شود.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید