برلین سیستم ضد هوایی اوکراین را تامین می کند


ساعت: 20:28
تاریخ انتشار: 08/02/1401
کد خبر: 1905667

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در طی یک سخنرانی در برلین بر قول خود مبنی بر تامین سیستم های دفاع هوایی این کشور به کیف تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش راشا تودی، اولاف شولتز، صدراعظم آلمان گفت که خوشحال است که سیستم های دفاع هوایی مدرن ساخت آلمان از جمله Iris-T توسط ارتش اوکراین مورد استفاده قرار می گیرد. وی گفت که سه سامانه هوایی دیگر به زودی به کیف تحویل داده خواهد شد.

شولتز طی سخنرانی در مجمع اقتصادی آلمان و اوکراین در برلین، حملات موشکی روسیه به زیرساخت های اوکراین را محکوم کرد و گفت که ما هر کاری را برای حفاظت از شهرهای اوکراین انجام می دهیم.

به گفته صدراعظم آلمان، سامانه پدافند هوایی Iris-T توانایی دفاع در برابر موشک های روسی را دارد و می تواند سنگری برای اوکراین در برابر حملات موشکی باشد.

به گزارش رسانه های آلمانی، IRIS-T یک سامانه پدافند هوایی زمینی است که قادر است موشک ها را در ارتفاع 20 کیلومتری رهگیری کند. شولتز قول داد این سیستم را در ماه ژوئن به اوکراین تحویل دهد.

مجله آلمانی اشپیگل قبلاً ادعا کرده بود که سیستم های موعود برلین هنوز تولید نشده اند. برخی رسانه ها حاکی از آن است که کیف حداقل 12 مورد از این سامانه های پدافند هوایی را درخواست کرده و پیشنهاد خرید آنها را از شرکت آلمانی دیهل دیفنس داده است.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، آلمان بیش از 743 میلیون یورو تسلیحات از جمله سامانه ضد هوایی خودکششی هاویتزر به اوکراین ارسال کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید