برنامه آمریکا در صورت شکست «مذاکرات احیای برجام» چیست؟!

برنامه آمریکایی در صورت شکست

روز جدید جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه گفت که ایالات متحده به مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران ادامه می دهد، اما اگر این مذاکرات شکست بخورد، دیپلماسی با متحدان خود را برای افزایش فشار بر ایران ادامه خواهد داد. مذاکرات نزدیک به توافق بود تا اینکه روسیه در آخرین لحظه درخواست های جدیدی را از ایالات متحده مطرح کرد و تاکید کرد که تحریم های اعمال شده بر مسکو به دلیل تهاجم این کشور به اوکراین نباید به تجارت این کشور با ایران آسیب برساند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز جمعه گفت که ایالات متحده به مذاکره درباره برنامه هسته ای ایران ادامه می دهد، اما اگر این مذاکرات شکست بخورد، دیپلماسی با متحدان خود را برای افزایش فشار بر ایران ادامه خواهد داد.

یورونیوز درباره طرح آمریکا در صورت مذاکره برای احیای برجام درباره امنیت سازمان ملل گزارش داد: مذاکرات نزدیک به توافق بود تا اینکه روسیه در آخرین لحظه خواسته های جدیدی را از آمریکا مطرح کرد و تاکید کرد که تحریم های اعمال شده علیه مسکو به دلیل تهاجم این کشور است. شکست. اوکراین نباید از تجارت خود با ایران آسیب ببیند

مقامات آمریکایی در ارزیابی خود از تلاش‌ها برای احیای توافق هسته‌ای سال 2015 ایران با قدرت‌های جهانی که برنامه هسته‌ای تهران را در ازای لغو تحریم‌های سخت‌گیرانه علیه اقتصاد ایران محدود می‌کنند، محتاط بوده‌اند.

سالیوان به خبرنگاران روی عرشه ایر فورس وان در مسیر لهستان به همراه جو بایدن گفت که پیشرفت قابل توجهی در حل و فصل تعدادی از مسائل مورد نیاز واشنگتن برای بازگشت به توافق “بر اساس رعایت اصول” حاصل شده است.

وی گفت: هنوز کار برای انجام دادن وجود دارد. ما برای افزایش فشار بر ایران بسیار نزدیک با جامعه جهانی کار خواهیم کرد.

اگرچه شکست مذاکرات بعید به نظر می رسد، اما به نظر نمی رسد که ایالات متحده در صورت شکست مذاکرات و احتمال ورود مجدد به سیاست تحریمی قدیمی و شکست خورده، عموماً برنامه خاصی نداشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید