برنامه آمریکا در صورت شکست «مذاکرات احیای جارک» چیست؟!

برنامه آمریکا در صورت شکست «مذاکرات احیای جارک» چیست؟!

روز جدید آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا با اشاره به تحریم‌های جدید واشنگتن علیه شبکه جهانی فروش پتروشیمی ایران، اعلام کرد در صورت عدم توافق در مذاکرات برای احیای برجام، واشنگتن به استفاده از تحریم‌ها برای محدود کردن صادرات نفت ایران ادامه خواهد داد. در همان زمان، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که علیرغم آخرین اقدامات ایران، توافق هسته‌ای هنوز امکان‌پذیر است، اما توپ در زمین ایران است.

آسوشیتدپرس با اشاره به تحریم های جدید واشنگتن علیه کشورمان نوشت: بلینکن پنجشنبه 26 ژوئن در بیانیه ای که پس از اعلام تحریم های جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه شرکت های مرتبط با فروش محصولات پتروشیمی به ایران منتشر کرد، نوشت. که ایالات متحده در شبکه ای از تحریم تولیدکنندگان پتروشیمی ایرانی و نهادهایی که در فروش پتروشیمی های ایران در خارج از کشور نقش دارند، یعنی شرکت های پوسته ای در چین، امارات متحده عربی و ایران که از شرکت تریلیون ها پتروشیمی و ایران حمایت می کنند. شرکت بازرگانی پتروشیمی. این شبکه به انجام معاملات بین المللی و دور زدن تحریم ها کمک می کند و از فروش محصولات پتروشیمی ایران به مشتریان در چین و سایر نقاط شرق آسیا حمایت می کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه اظهارات خود گفت: دولت بایدن در پیگیری مسیر دیپلماسی معنادار برای بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام صادقانه و قاطع بوده و در صورت عدم حصول توافق، از اقدامات لازم استفاده خواهد کرد. قدرت تحریم های این کشور برای محدود کردن صادرات نفت، فرآورده های نفتی و پتروشیمی از ایران ادامه خواهد داشت.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه در اطلاعیه‌ای از اضافه شدن شرکت‌های پتروشیمی ایرانی مارون، خارگ و فن‌آوران، شش شرکت پوستی ثبت‌شده در امارات متحده عربی و چین و همچنین دو فرد چینی و هندی به فهرست تحریم‌های ایران خبر داد. ایالات متحده آمریکا.

اکنون بسیاری می پرسند در صورت شکست مذاکرات، طرح آمریکا چه خواهد بود؟ آیا کار منجر به درگیری نظامی می شود؟ همانطور که مشخص است، برنامه اصلی آمریکا همچنان تحریم ایران خواهد بود، مانند سال های گذشته، تحریم هایی که ایران ممکن است به آن عادت کرده باشد و بتواند آن را حل کند، اما شکست مذاکرات این بار به معنای آن خواهد بود که اروپا و شاید تحریم های جهان به آنها بپیوندید این کار را دشوار می کند.

دیدگاهتان را بنویسید