برنامه ریزی برای رفع 5 بیماری دامی در دستور کار قرار گرفت


ساعت: 15:05
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893558

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: طرح ریشه کنی 5 بیماری دامی شامل آبله، تب برفکی، سیاه زخم، هاری و تب مالت در دستور کار قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی در نشست خبری پیش از صرف ناهار امروز (دوشنبه 16 شهریور) گفت: برنامه ریزی برای ریشه کنی 5 بیماری دام از جمله آبله، پا و دهان، سیاه زخم، هاری و تب مالت در دستور کار است.

به گفته رئیس سازمان دامپزشکی کشور، رفع این بیماری ها دو سال زمان می برد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه در حوزه دام به حدود 600 میلیون دوز واکسن نیاز داریم، گفت: 91 درصد نیاز این بخش در داخل کشور تولید می شود و حدود 50 میلیون دوز وارد می کنیم. همچنین برای بخش طیور به حدود 10.5 میلیارد دوز واکسن نیاز داریم که 3.5 میلیارد آن تولید داخل و 7 میلیارد آن وارداتی است.

آقامیری افزود: در حوزه آنفولانزای فوق حاد پرندگان به حدود 120 میلیون دوز واکسن نیاز داریم که حدود 60 میلیون دوز آن در داخل کشور تولید می شود و اگر 60 میلیون دوز دیگر در داخل کشور تولید شود، 2.5 میلیون یورو نیز تولید می شود. خرج شود. ما جلوی کشور را می گیریم.

رئیس سازمان دامپزشکی از توسعه روابط بین کشورها خبر داد و ادامه داد: سازمان مذاکره با 45 کشور را در نظر گرفته است زیرا هدف ما ایجاد بازار برای تولیدکنندگان است و رایزنی های اولیه را برای کسب بخشی از بازار کشورهای آفریقایی انجام داده ایم. .. همچنین مسیر صادرات گوشت طیور به عراق پس از 6 سال باز شد.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر این مجوز صادرات میگو به اتحادیه اروپا و صادرات ماهی گرم و سرد آبی را دریافت کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید