برنامه ریزی تعاونی ها برای ساخت 200،000 واحد مسکونی / فعالیت بخش تعاونی در توزیع کالاهای کشاورزی

زمان: 16:38
منتشر شده در: 1400/07/20
کد خبر: 1775634

رئیس اتاق تعاون ایران با بیان اینکه 12 هزار شرکت تعاونی مسکن در زمینه تعاونی وجود دارد که می تواند به تامین مالی ، ساخت و اجرای مسکن کمک کند ، گفت: امیدواریم بخش تعاونی سالانه 50 هزار واحد مسکونی و 200 هزار واحد مسکونی تولید کند. در 4 سال “، انجام دادن.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ باخمان عبدالهی ، رئیس اتاق تعاون ایران ، امروز در نشستی با مدیران اتحادیه ها و سازمان های بخش تعاون با حضور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: 30 درصد از محصولات کشاورزی در اختیار تعاونی ها است ، در برخی موارد تعاونی های روستایی و جهاد کشاورزی با هم تداخل دارند.

وی گفت: در این جلسه مقرر شد از سازمانهای بیشتری در قسمت همکاری مشترک بین جهاد کشاورزی و اتاق تعاون استفاده شود و از سازمانها در جهت افزایش بهره وری کشاورزی کمک بگیریم.

رئیس اتاق تعاون در مورد نقش بخش تعاونی در تجارت محصولات کشاورزی ، از جمله درختان سیب که در دست کشاورزان قرار دارد ، گفت: بخش تعاونی می تواند هم در تولید و هم در توزیع محصولات برای بازاریابی محصولات کشاورزی عمل کند. ، مانند بزرگترین شبکه توزیع کشور با بیش از 5000 فروشگاه تعاونی در سراسر کشور ، بخش تعاونی سالها در توزیع کالاهای مورد نیاز مردم فعال بوده است.

عبدالهی افزود: پیشنهاد ما به وزارت جهاد کشاورزی و دولت این است که از ظرفیت بخش تعاونی برای سازماندهی توزیع و عرضه کالاهای مورد نیاز مردم ، به ویژه در تنظیم بازار کالاهای اساسی که بعضا گران قیمت هستند ، استفاده کنند. بخش تعاونی “برای استفاده.

رئیس اتاق تعاون گفت: در سه سال گذشته در برخی مناطق انجمن های مختلف برخی اتحادیه ها و سازمان هایی را ایجاد کرده اند که گاهی افراد به آنها علاقه مند هستند و برخی از کارکنان دولت نیز آنها را همراهی کرده اند و توزیع ارز منوط به مجوز این انجمن ها “اختراع شد و در واقع نوعی انحصار ایجاد شد که ما به عنوان اتاق همکاری می خواهیم انحصار این سازمان ها و انجمن ها به دست گرفته شود و اگر از نظر دولت مزیت محسوب شود ، همه انجمن ها می توانند از آن استفاده کنند. آی تی.

وی در پاسخ به این بیانیه که باید این انجمن های انحصاری را مثال بزنید ، گفت: من نمی خواهم مثال را اعلام کنم ، اما در مناطق مختلف این انحصارات ایجاد شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران در مورد تعداد مشاغلی که بخش تعاونی در سال گذشته ایجاد کرد گفت: متاسفانه سال گذشته نه تنها به دلیل تاج و شرایط حاکم بر کشور شغلی ایجاد نشد ، بلکه برخی از مشاغل موجود را از دست دادیم و برخی از مشاغل “مشاغل تعطیل یا کاهش یافته است. امیدواریم در ماه های آینده این مشاغل به حالت عادی بازگردند و اشتغال موجود دوباره تقویت شود.

رئیس اتاق تعاون در مورد محصول کشاورزان درخت سیب گفت: با ورود سازمان تعاون روستایی و خرید تضمینی مشکل سیب کشاورزان برطرف شد.

عبدالهی در مورد نقش اتاق تعاون در ساخت مسکن گفت: تعاونی های مسکن. طی چهار سال آینده هزاران واحد مسکونی توسط این تعاونی ها ساخته و تولید می شود.

وی گفت: مسکن گران یکی از مشکلات رایج مردم است. در زمینه تعاونی ها ، 12000 تعاونی مسکن وجود دارد که می توانند هم در تامین مالی و هم در ساخت و اجرای مسکن کمک کنند.

رئیس اتاق تعاون درباره مشکلات تعاونی های مسکن گفت: برخی از تعاونی ها مشکل دارند. البته مشکل اصلی تعاونی های مسکن به دلیل شرایط تورمی و افزایش هزینه های تولید مسکن است که اعضای تعاونی قادر به پرداخت حق عضویت خود نیستند و در نتیجه با کمبود منابع مواجه می شوند. البته در برخی از تعاونی ها تخلف برخی از اعضا و عدم صلاحیت برخی مدیران وجود دارد. اما مشکل اصلی این است که اعضای تعاونی در افزایش هزینه ها به دلیل تورم عقب افتاده اند.

وی ابراز امیدواری کرد که بخش تعاونی بتواند سالانه 50 هزار واحد مسکونی تولید کند.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید