جریمه خسارت مارپیچی / 200,000,000,000 دلار | روز جدید

جریمه خسارت مارپیچی / 200,000,000,000 دلار |  روز جدید

روز جدید : تشدید تحریم ها از زمان خروج ترامپ از برجام در سال 2017 آسیب های زیادی به کشور وارد کرده و دارد. در همین رابطه «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت امور خارجه چین با انتشار عکسی در صفحه توئیتر خود نوشت: تحریم های ایالات متحده آمریکا توسط دولت رئیس جمهور سابق آمریکا اعمال شده است. ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ علیه ایران حداقل 200 میلیارد دلار خسارت اقتصادی به ایران تحمیل کرده است.همچنین انجمن فرودگاه های مالزی اعلام کرد: به دلیل تحریم ها به هواپیمای ایرانی سوخت نمی دهند. شرکت هواپیمایی ایرانیان به مالزی دیروز انجام شد.در این لینک وحید شقاقی شهری، اقتصاددان می گوید: با احیای برجام ارزهای بلوکه شده کشور آزاد افزایش می یابد، درآمدهای حاصل از صادرات و فروش نفت افزایش می یابد و هزینه تجارت برای فعالان اقتصادی نیز کاهش می یابند. در صورت توافق، انتظارات تورمی کاهش می یابد و قیمت دلار به حدود 25 هزار تومان می رسد، این یک نوع اقتصادی است. ثبات. اگر توافقی بود الان بیش از 4 سال کشور 200 میلیارد دلار ضرر نداشت. گزارش اصلی به این موضوع می پردازد.

پیامدهای حذف ایرلاین های ایرانی

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی درباره پیامدهای حذف ایرلاین های ایرانی گفت: درآمد حاصل از حمل مسافر در مسیر خطوط هوایی داخلی حذف می شود و یکی از پایگاه های جنوب شرق آسیا را از دست می دهیم که ایرلاین داخلی می تواند در این مسیر پرواز کند. مسیر

ایلنا: دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: امروز (جمعه) آخرین پرواز ایرلاین ایرانی به مالزی خواهد بود زیرا به دلیل تحریم ها فرودگاه های مالزی سوخت هواپیماهای ایرانی را تامین نمی کنند. مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی از پایان پروازهای خطوط هوایی ایران به مالزی خبر داد و گفت: روز جمعه 31 مرداد آخرین پرواز هواپیمایی ایران به مقصد کوالالامپور ساعت 19:50 انجام می شود و دیگر پروازی نخواهیم داشت. پرواز از خطوط هوایی ما به مالزی. وی درباره علت توقف پروازها در این مسیر گفت: مالزی دیگر سوخت ایرلاین های ایرانی را تامین نمی کند زیرا شرکت های سوخت فرودگاه های مالزی با آمریکایی ها همکاری می کنند و به این شرکت ها اطلاع داده شده است که در صورت تامین سوخت هواپیماهای ایرانی، آنها را تامین می کنند. مشمول تحریم شوند

دیپلماسی و تعامل برای رفع موانع

یک استاد دانشگاه تصریح کرد: قطعا برجام راه حل مشکلات نیست و کشورمان در سال 1400 با چالش های پیچیده و درهم تنیده ای از جمله تنش آبی، فرار سرمایه، استهلاک زیرساخت ها، پیری جمعیت، کاهش جمعیت، گرده افشانی های خرد و… مواجه است. .n.

وحید شقاقی شهری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه معتقدم راهی جز دیپلماسی اعم از آشکار و پنهان و تعامل وجود ندارد، گفت: ارزیابی من این است که مذاکرات پایان یابد. وی با تاکید بر اینکه چالش ها و ابرچالش های پیش روی ایران عمیق تر شده است، ادامه داد: در مقایسه با سه دهه گذشته، چالش ها و ابرچالش های پیش روی ایران عمیق تر شده و با گذشت زمان و عدم اصلاحات ساختاری، فقدان آن اصلاحات نهادی و فقدان عملیات سطحی و عمیق چالش اقتصادی پیش روی کشور ما عمیق تر و افزایش یافته است.

شکستن بن بست روشنفکری

شقاقی شهری افزود: لازم به ذکر است که عدم برقراری مجدد برجام یکی از چالش های اقتصادی کشورمان است و احیای برجام یکی از چالش های کشور را حل می کند. وی گفت: با برجام پول بلوکی کشور آزاد می شود و درآمد حاصل از صادرات و فروش نفت افزایش می یابد و هزینه واردات و صادرات برای فعالان اقتصادی کشورمان کاهش می یابد. اینها علائمی است که به زودی پس از احیای برجام مشاهده خواهد شد. با حذف واسطه ها می توانیم به سرعت شاهد کاهش هزینه های تراکنش در تجارت باشیم. این کارشناس اقتصادی بابیان اینکه با برجام به آرامش نسبی خواهیم رسید، با توافق در مذاکرات، انتظارات تورمی کاهش می یابد و نشانه های اولیه احیای برجام از بی ثباتی شرایط بیرون می آید. وی با اشاره به بحران فرار سرمایه ادامه داد: در حالی که برای سرمایه گذاری در حوزه آب، انرژی و زیرساخت به 400 میلیارد دلار نیاز داریم، فرار سرمایه در حال افزایش است و این شرایط سختی را برای کشور ایجاد کرده است. وی تاکید کرد: اگر عقلانیت و عقل گرایی باشد بن بست وجود ندارد.

افزایش تورم جهانی

شقاقی شهری در پاسخ به این سوال که افزایش فروش نفت از آثار روند مذاکره نیست، گفت: افزایش فروش نفت و افزایش درآمدهای نفتی را نمی توان سیگنال مثبتی از روند مذاکرات دانست، زیرا . شرایط جهانی، بین المللی و منطقه ای ایجاب می کند طرف مقابل با تحریم های نفتی مخالفت کند ایران باید کوتاه بیاید. در حال حاضر تورم جهانی افزایش یافته است به طوری که ژاپن که سال ها تورم منفی و صفر داشت امروز به 2.5 درصد رسیده است و تورم در اروپا 8 درصد است. ترکیه تورم بی سابقه 80 درصدی را تجربه می کند، از سوی دیگر، اروپا به شدت به انرژی ایران نیاز دارد. از این رو شرایط پیچیده جهانی، فروش نفت ایران را مجبور به افزایش کرد.

تأثیر جنگ روسیه بر تورم جهانی

شقاقی ادامه داد: شرایط ایجاد شده ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و تورم جهانی شرایطی را ایجاد کرد که فشار تحریم ها بر حوزه نفت ایران کاهش یافت. البته در همین شرایط شاهد اعمال تخفیفات فروش نفت روسیه به هند و چین هستیم، بنابراین تخفیف نفت روسیه به بشکه ای 35 دلار رسیده است و این ممکن است بر صادرات نفت ایران تاثیر بگذارد.

تاثیر احیای برجام بر قیمت ارز

این کارشناس اقتصادی درباره تاثیر توافق بر بازار ارز گفت: در حال حاضر نرخ دلار 26 هزار و 700 تومان است و قیمت نفت و فرآورده های نفتی نیز بالاست و با احیای برجام بخشی از محاصره ایران باعث آزادسازی پول می‌شود و در نتیجه درآمدهای ارزی را به بیرون منتقل می‌کند و در کوتاه‌مدت شاهد تکانه‌های منفی در بازار ارز خواهیم بود. شقاقی شهری گفت: معتقدم با احیای برجام، قیمت دلار در کوتاه مدت به 25 هزار تومان می رسد. متأسفانه دهه پیچیده و مبهمی را پیش رو داریم که اگر عقلانیت نباشد، شاهد چالش های بیشتری خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید