200 روز 200 ادعا; گزارشی از تبلیغات عجیب شهرداری زاکانی!

200 روز 200 ادعا;  گزارشی از تبلیغات عجیب شهرداری زاکانی!

روز جدید : احتمالاً این روزها تعداد زیادی تابلو در سطح شهر با عنوان «200 روز خدمت به مردم» دیده اید که شهرداری تهران در آنها ادعاهای عجیبی می کند که صحت اکثر آنها شبهات زیادی دارد، ادعا می کند که آنها به نظر می رسد که باخته است، فقط مسئولان شهرداری می توانند آن را ببینند، همانطور که اقدامات دولت انجام شده است، و فقط دوستان در جهان آنها را دیده اند!

جدا از عجیب بودن این گزارش از اطلاعیه شهرداری در مورد خودش، هر یک از این گفته ها قابل تردید است، معلوم نیست چگونه و کجا ایجاد شده است، اگر واقعاً چنین پارک جنگلی به این بزرگی ایجاد شود، خوشحال می شویم که آدرس دقیق آن را بدانید! برای درک بهتر این رقم اعلام شده باید بگویم که 1250 هکتار 12500000 متر مربع پارک جنگلی است یعنی آقای زاکانی و تیمش روزانه 62500 متر مربع در ساعت در حال ساخت هستند. من دوست دارم آقای زاکانی و تیمش این تجربه ارزشمند را در اختیار اتحادیه اروپا قرار دهند که مثلاً در برنامه توسعه فضای سبز خود در ده سال گذشته نتوانسته اند انجام دهند!

جلال بهرامی، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درباره موقعیت این پارک جدید 1250 هکتاری در حوالی آکویران گفت: چطور یادتان نمی آید که آقای رئیس جمهور آن را کشف کرده است؟ اینکه در هر منطقه چند پارک جنگلی وجود دارد مشخص است.

با جست و جوی کوتاهی مشخص می شود که روز 15 اسفند علیرضا زاکانی شهردار تهران و سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور به مناسبت روز گازبو و آغاز هفته منابع طبیعی اقدام به کاشت نهال در کوه های شمال شرق تهران کردند.

اگر تعداد نهال های کاشته شده در کمربند سبز تهران را که هر ساله به عنوان رکورد کاری در حوزه فضای سبز جمع آوری می کنیم، اضافه کنیم، به همین تعداد پارک جنگلی جدید در تهران خواهیم رسید. این رقم هر سال تکرار می شود و نمی توان آن را یکی از کارنامه های درخشان شهرداری فعلی دانست در حالی که در چند هفته اخیر اخبار جنجالی زیادی مبنی بر قطع درختان در نقاط مختلف تهران منتشر شده است!

این البته تنها یکی از بیش از ده درخواست شهرداری است که هر کدام بسیار جنجالی است!

دیدگاهتان را بنویسید