برنامه های تماشاخانه مهر پردیس شهرزاد اعلام شد


ساعت: 10:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903845

تماشاخانه شهرزاد در روزهای آینده میزبان اجراهای مختلفی خواهد بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بر اساس اعلام روابط عمومی تالار، تماشاخانه شهرزاد با اجرای هفت نمایش میزبان مخاطبان خواهد بود، این مجموعه با همراهی و تعامل با گروه های نمایشی، نمایش های «من یک زن هستم»، «دوستان کمدی»، «طنز»، میزبان مخاطبان خواهد بود. . دیسکاوری، «سلام در ژاپن»، «شب در تهران»، «نیم وجابی و فیلیدلفیا» در برنامه ماه اکتبر آن گنجانده شده است و برخی از نمایش‌هایی که برای ارائه مناسب نیستند به تاریخ‌های دیگر موکول شده‌اند.

همچنین نمایش های «کیتسار، ویتسک» و «چای سرخعلی» از آن دست آثاری است که قرار بود در بوتیک تئاتر ایران اجرا شود و با صلاحدید این تئاتر در زمان های دیگر روی صحنه می رود.

پردیس تئاتر شهرزاد در این روزها میزبان نمایش هایی با موضوع زنان، نمایش های ایرانی، رنج گروه های تئاتر در دوران رکود، تنهایی انسان مدرن و همچنین اجراهایی در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود.

نمایش من یک زن به نویسندگی و کارگردانی علی خودیانی و اجرای الهه هوشکت داستانی متفاوت درباره تهمینه اسطوره ای و ملک نسا تاریخی و زنی مهاجر مدرن است که موهای زنان در هر سنی را روی صحنه می پوشد.

این نمایش هر شب از ساعت 19:00 در سالن شماره 3 پخش می شود.

نمایش دوستان کمدی به کارگردانی بابک طوسلی چهارشنبه روی صحنه می رود و سیما تیرانداز، بهنام تشکر، معصومه رحمانی و سینا رازانی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش «دوستان کمدی» با ترجمه ساناز فلاح فرد به موضوع حقارت انسان در دنیای مدرن می پردازد و داستان حول محور زوجی نسبتاً مرفه است که از زندگی زناشویی تنگ خود خسته شده اند.

Comedy Friends توسط گابور روسو فرانسوی نوشته شده است و داستان زوج نسبتاً ثروتمندی است که از زندگی زناشویی خود خسته شده اند و تصمیم می گیرند با خرید یک دوست از فروشگاه، رابطه خود را بهبود بخشند.

نمایش «کمدی اکتشافات» به نویسندگی امید طاهری و کارگردانی حامد وکیلی روایتی از داستان «کریستف کلمب» و کشف قاره آمریکا توسط وی است که در قالب طنز در تماشاخانه شهرزاد روی صحنه می رود.

این اثر با پنج بازیگر اصلی و 23 بازیگر و یک گروه متحرک هر شب از ساعت 21:30 در سالن 2 مجموعه تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

این نمایشنامه نوشته امید طاهری است، راوی داستان سفر کریستف کلمب به هند است که با ورود غریبه ای به کشتی آغاز می شود.

نمایش «شبی در تهران» به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی شایان مستوفی در سالن 3 تماشاخانه شهرزاد روی صحنه رفت.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: در فضای نسبتاً باز سیاسی پس از برکناری رضاخان، یک گروه تئاتر تصمیم به اجرای نمایشی درباره وقایع شهریور 1320 می گیرد که مدیریت نمایش به آنها مهلتی برای اجرا نمی دهد. نمایش و گروه تصمیم می گیرند یک شب مخفیانه نمایش را برای دوستانش اجرا کنند.

نمایش «نیم وجابی» به کارگردانی علیرضا دهقانی از دوم مردادماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

نمایش «شاد در ژاپن» در حال و هوای اجراهای ایرانی به کارگردانی علی فتحعلی است که از 10 آبان ماه ساعت 19 در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد و علی فتحعلی داود اجرا می شود. داداشی در آن محمود موسوی، حمیدرضا نظامی، نگار مقدسی، حمیدرضا جهانگیری، حمیدرضا مرادی و محمد حاج محمدی ایفای نقش می کنند.

این نمایش به یاد سعدی افشار با حضور بازیگران پیشکسوت نمایش های آیینی و سنتی اجرا می شود که این اثر در دهه هفتاد با حضور سعدی افشار اجراهای موفقی در استان های مختلف داشت.

داستان «شاد در ژاپن» در سال‌های 1368 تا 1370 اتفاق می‌افتد که پس از تعطیلی سالن‌های تئاتر لاله‌زار، تعدادی از هنرمندان با مشکلات مالی شدید برای کار به ژاپن مهاجرت کردند. فردی که از آنها پول دریافت کرده است، کلاهی روی سر آنها می گذارد و آنها به دنبال ساخت عروسک می روند. یک روز تصمیم می گیرند نمایشنامه سیاهی بر اساس دکتر واجب مولیر درباره ایرانیان مقیم ژاپن اجرا کنند و کارگردان عروسک گردان که با این اجرا آشنا نیست فکر می کند که به دنبال دردسر هستند.

اما نمایش «نیم وجابی» به کارگردانی علیرضا دهقانی همه روزه از ساعت 17 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

این نمایش برای بچه هاست

دیدگاهتان را بنویسید