برنامه های تیرماه پردیس تئاتر شهرزاد اعلام شد


ساعت: 16:23
تاریخ ارسال: 04/11/1401
کد خبر: 1880294

تیرماه امسال پردیس تئاتر شهرزاد میزبان انواع اجراهاست. در این دوره آثاری از کیومارت مرادی، محمد رحمانیان، بهرام افشاری، شهرام گیل آبادی، علی اصغری، احسان گودرزی، شهاب مهربان و… در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ کیومارت مرادی، تیر 1401 با نمایش “مانچ” او دوباره در این مجموعه پذیرای مخاطبان خواهد بود. این نمایش با تلفیقی از مهدی حسینی نیا، نازنین کریمی و سام درخشانی روی صحنه می رود. نمایش «منش» به تهیه کنندگی محمد قدس بر اساس نمایش «اهالی کاله» نوشته پیام لاریان به خط کشی شده و از ۲۶ تیرماه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود.

نمایش “عاشقانه ها” به نویسندگی مشترک محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و طراحی و کارگردانی شهرام گیل آبادی اجراهای خود را در آخرین روز بهار در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد. در این برنامه امیر عظیمی، حمیدرضا ترکاشوند، سیما تیرانداز، شقایق فراخانی و ژاله صامتی به ایفای نقش می پردازند و در بخش هایی از این نمایش امیر عظیمی و حمیدرضا ترکاشوند به خوانندگی و اجرای زنده می پردازند.

نمایش “چه کسی جوجه تیغی را کشت؟هر شب از ساعت 18 روی صحنه پردیس تئاتر شهرزاد. این نمایش توسط بهرام افشاری و با همراهی تینو صالحی و تهیه کنندگی محمد کدس تا پایان تیرماه پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

کنسرت تئاتر “لاکانتا” با مدیریت مشترک ساقی عطایی و علی اصغری که پس از شکایت مدیر رستورانی به همین نام از «کافه لقانطه» به «کافه لقانته» تغییر نام داد، هر شب از ساعت 21:30 در سالن شماره 2 تئاتر شهرزاد. در این نمایش به تهیه کنندگی حمیدرضا علینژاد و کارگردانی نورالدین حیدری ماهر، امیر غفارمنش، مهدی یغمای، فرزاد حسنی، حسین پورکریمی، فرنوش نیک اندیش و آذین رئوف به ایفای نقش می پردازند. علاوه بر این مهدی یگمای در این نمایش در نقش یک خواننده بازی می کند و به اجرای زنده در مقابل تماشاگران می پردازد.

محمد رحمانیان در سال 1361 نمایشی به نام «مرغ دریایی یا چخوف غمگین» را اجرا کرد. او در این 19 سال نمایشنامه های زیادی را روی صحنه برد، اما هنوز گوشه ای از ذهنش را «چخوف ساد» دیگری اشغال کرده بود. این هنرمند تئاتر حالا پاسخگوی دغدغه‌های سال‌ها خود خواهد بود، هرچند مترجمان زیادی آثار چخوف را ترجمه کرده‌اند، اما راخمانین آمادگی اجرای این اجرا را ندارد. “چخوف غمگین” از ترجمه های سروی استپانیان استفاده می کند.

این کارگردان برای روی صحنه بردن این نمایش به فضای بیمارستان نیاز دارد و از آنجایی که اخیراً از فضای بیمارستان امید در حوالی پردیس تئاتر شهرزاد برای ارائه نمایش های ویژه استفاده شده است، رحمانیان آخرین نمایش خود را در همین مکان در 30 تیرماه اجرا کرد. او مانند اکثر نمایش های خود طراحی صحنه را به محسن شاه ابراهیمی می سپارد و این طراح صحنه هم اکنون در حال طراحی فضای این بیمارستان است تا به عنوان بیمارستان روانی در این نمایش مورد استفاده قرار گیرد. فردین خلعتبری نیز موسیقی این نمایش را انجام می دهد.
نمایش جدید رحمانیان به صورت کار خارج از صحنه در سراسر فضا و تمامی طبقات این بیمارستان اجرا می شود.

نمایش “درهم تنیدگی” این داستان افرادی است که از رازهای وحشتناک زندگی خود می گویند.این نمایش به کارگردانی احسان گودرزی هر شب از ساعت 19:30 در سالن شماره 2 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود. احسان گودرزی نمایش هایی مانند «مثل جین آبی»، «آهواره» و «سلاح افتخار من» را در کارنامه کارگردانی خود دارد.

بازیگران نمایش 70 دقیقه ای «درهم تنیدیق» حتیره حکیمی و احسان گودرزی هستند.


“برگشت به سیاهی” به سرپرستی سجاد افشاریان که پرمخاطب ترین تئاتر سال ایران لقب گرفته، با حضور بیش از 60 هزار نفر، 233 اجرا و فروش نزدیک به هفت میلیارد تومان در تماشاخانه شهرزاد به پایان رسیده است.

نمایش “بازگشت محترمانه مردان جنگ” به نویسندگی شهرام احمدزاده و کارگردانی حسین شهبازی از یکشنبه ۱۴ تیرماه در سالن شماره ۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. ابوالفضل جمشیدی، محسن جلالی راد، امیر عباسی، آیدا سرمست، ناصر عزتی، اشکان دلاوری، عارف عباسی، فرشته آلوسی، نصیر ساکی، علی یعقوبی، نیلو فرحسنی، حامد پورمحمد، محمود صفری از بازیگران این نمایش هستند. .

نمایش “بوکسور” به نویسندگی و کارگردانی شهاب مهربان از 14 تیرماه در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه است و داستان ابراهیم دولابی معروف به ابی کلی را روایت می کند که در تیرماه 1356 در حادثه ای مشکوک کشته شد. در خانواده اش .

وحید کوش اقبال، جواد پولادی، وحید منتظری، فاطمه بهارمست، میتم نوروزی و علی حسین زاده در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش “سبک” به نویسندگی و کارگردانی داریوش علیزاده و با بازی محمدرضا محمدپور، کیوان احمدی، مرتضی مرادی، الناز فرجی، الهام احمدی و علی غفاری، داستان رابطه پسری با پدر و پدربزرگش را روایت می‌کند و چالشی که بین آنها وجود دارد، داستان این ماجرا را پیش می‌برد. کار کردن


“مونوپلژی” به نویسندگی و کارگردانی علی حاجی ملاعلی از ۱۴ تیرماه در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود. نسیم بهادری، یگانه کلانتر، ابوالفضل گرجی نژاد، سهرا دگانی، علی خورشیدی، سارا قاسمی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

نمایش “خانم هزار پا” با این پیام که «گاهی اوقات زندگی و ایمن از بلایا بستگی به این دارد که ما نسبت به کمبودهای خود یا گروهی از موجودات فکر کنیم» در تئاتر شهرزاد روی صحنه است. «پاهای خانم هزارپا» یک تئاتر خنده دار، موزیکال و آموزشی برای گروه سنی 4 تا 12 سال است که این شب ها در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می شود.

نمایشی که با اجرای هنرمندان ناشنوا و کم توان جسمی اجرا شد، توانست رضایت مخاطبان کودک و نوجوان را در عرض 2 هفته از اجرای خود جلب کند و هر روز ساعت 17 اجراهای خود را تمدید کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید