برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای موجودیت اسرائیل است


ساعت: 13:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۶
کد خبر: 1918381

وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ با تکرار ادعاها درباره ماهیت فعالیت هسته ای کشورمان، برنامه هسته ای ایران را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش نیویورک سان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ، طی سخنرانی خود در یک گردهمایی یهودیان در شهر پالم بیچ واقع در جنوب ایالت فلوریدا، درباره رئیس جمهور جو صحبت کرد. سیاست هسته ای بایدن برنامه و تلاش ایران برای احیای توافق. برنامه هسته ای با ایران مورد انتقاد قرار گرفت.

وی که همواره به شدت ضدایرانی بوده است، با تکرار ادعاها درباره ماهیت فعالیت های هسته ای کشورمان، برنامه هسته ای ایران را تهدیدی برای موجودیت اسرائیل دانست.

پمپئو در بخشی دیگر از آن سخنرانی، جو بایدن را صهیونیست خواند و از سیاست های او در قبال اسرائیل و اوکراین حمایت کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2018 پس از انتقادات متعدد علیه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به بهانه اینکه این توافق با منافع ملی آمریکا مغایرت دارد، از آن خارج شد و تحریم ها علیه ایران را بازگرداند، در حالی که بر اساس گزارش های بین المللی انرژی اتمی آژانس جمهوری اسلامی ایران به طور کامل به تعهدات خود در این موافقتنامه پایبند بوده است.

اکنون مایک پمپئو که در آن زمان سیاست خصمانه واشنگتن علیه ایران را با رویکرد ضدایرانی خود تقویت کرد، از رویکرد دولت فعلی کشورش برای احیای برجام انتقاد می کند که ماه ها مذاکرات هسته ای ایران و سایر کشورهای برجام به دلیل شکست ها با شکست مواجه شده است. و خواسته های غیر واقعی طرف آمریکایی قانع کننده نیست و در حال حاضر در بن بست است.

مقامات آمریکایی با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه برنامه هسته‌ای ایران همواره تلاش می‌کنند توجه را از این واقعیت که رژیم صهیونیستی تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه خاورمیانه است منحرف کنند، اما هرگز این موضوع را رسما نپذیرفته‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید