برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان و فرهنگیان

برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش برای رتبه بندی معلمان و فرهنگیان

احمد راستین نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی درباره وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: فیاضی همچنین دارای مدرک دانشگاهی در رشته عمران است که یکی از نیازهای اصلی آموزش و پرورش به فضا و تجهیزات آموزشی مناسب است.

وی افزود: آقای فیاضی تحصیلات حوزوی هم دارند یعنی سال ها در اسلام و علوم انسانی قوی بودند تا اینکه در خارج از کشور تحصیل کردند. وی سابقه تحصیل در مدارس را نیز دارد و مدیرعامل سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

راستین گفت: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در پژوهشگاه نیز پژوهش های خوبی در حوزه سیاست گذاری و نظارت آموزشی و فرهنگی دارد و شناخت بسیار خوبی از مسائل و نیازهای تعلیم و تربیت دارد. او علاوه بر تجربه کاری و تحقیقاتی برنامه بسیار خوبی دارد..

وی با بیان اینکه فیاضی رویکرد خوبی برای رتبه بندی فرهنگیان و بهبود وضعیت معیشتی معلمان و ایجاد نظام پرداخت عادلانه داشت، گفت: برنامه خوبی برای اصلاح سازوکار و ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان دارد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: به دنبال برقراری عدالت آموزشی و ارتقای سطح کیفی آموزش است; تقویت مدارس دولتی عادی و مناطق فقیرنشین و عشایری نیز در مرکز برنامه کاری آنها قرار دارد.

راستینه افزود: نگاه خوبی به صلاحیت های شوراهای آموزش و پرورش استان و شهرستان و تمرکززدایی دارد; بنابراین امیدواریم مجلس با رأی بالا به آنها کمک کند تا بتوانند ابعاد تحول مندرج در سند تحول بنیادین را دنبال کنند.

این نماینده مجلس یازدهم در خاتمه گفت: در خصوص دانشگاه فرهنگیان، این گزینه پیشنهادی مبتنی بر دیدگاه مقام معظم رهبری مصر است که تنها با افزایش ظرفیت دانشگاه فرهنگیان، دسترسی به آموزش از این مکان افزایش می یابد. و این می تواند آینده ای روشن را تضمین کند.» معلمان نیز نیازمند آموزش هستند، علاوه بر این، لزوم توجه به سند اساسی تحول آموزش و پرورش از مهم ترین اقداماتی است که آنها متعهد به انجام آن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید