برنده دربی استقلال

برنده دربی استقلال

عبدالعلی چنگیز پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره دربی پایتخت 98 و دیدار استقلال مقابل پرسپولیس در هفته بیست و سوم لیگ برتر گفت: استقلال تیمی است که از ابتدای فصل طعم شکست را نچشیده است و این نشان می دهد. این نشان می‌دهد که اعضای تیم هماهنگی خوبی با یکدیگر دارند.

وی ادامه داد: فرهاد مجیدی خطاب به بازیکنان تاکید کرد که هر مسابقه مانند فینال است و تلاش کرده تا بازیکنان تیم با تمام وجود بازی کنند و نتایج خوبی هم تاکنون کسب شده است. فکر می کنم در دربی پایتخت هم همین رویکرد وجود دارد و این نتایج به دلیل عملکرد تیم است. استقلال باید در دربی محتاط تر و قاطع تر باشد. تمرکز به این معناست که بازیکنان را در روحیه خوب نگه دارید و از شانس آنها برای داشتن انگیزه بیشتر در هفته های آینده حداکثر استفاده را ببرید.

وی در پاسخ به این سوال که چه کسی می تواند برنده استقلال در دربی پایتخت باشد؟ وی گفت: استقلال برنده استقلال این است که با روحیه بالا به میدان برود و پیروز شود. استقلال باید با ترکیب همیشگی و روحیه بالاتر خود به زمین برود و این روحیه خوب می تواند نتیجه بهتری را به دنبال داشته باشد.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال درباره اهمیت پیروزی در دربی پایتخت گفت: پیروزی در دربی در چند بعد می تواند برای استقلال ایده آل باشد. در وهله اول استقلال مقابل تیم دوم جدول اختلاف بیشتری کسب می کند. پیروزی مقابل پرسپولیس در دربی خود یک امر اخلاقی است و هواداران را به وجد می آورد. با این برد شرایط برای استقلال راحت شد. اگرچه نمی توان فوتبال را پیش بینی کرد اما این پیروزی استقلال را به نقطه عطفی در لیگ تبدیل می کند.

وی در خصوص عملکرد بازیکنان خارجی استقلال گفت: بازیکنان خارجی به دلیل اینکه در تیم های دیگر بازی می کنند و تجربه لازم را دارند می توانند کیفیت خوبی ارائه دهند و بازیکنان خارجی استقلال در این فصل باید بتوانند از هر نظر بهترین تاثیر را داشته باشند. و کیفیت آنها بهتر از سایر بازیکنان هستند و تا کنون نشان داده اند که می توانند برای تیم مفید باشند.

چنگیز گفت: یکی از بهترین خاطرات من از دربی به سال 62 برمی گردد، زمانی که دربی با حضور حدود 130 هزار تماشاگر در ورزشگاه برگزار شد و تیم ما با گل پرویز مظلومی توانست از سد پرسپولیس بگذرد. تماشاگران به گونه ای بودند که حتی روی زمین هم تماشاگران را می دیدیم و زیبایی ماجرا این بود که در فضای مسابقه هیچ مشکل و تاثیر منفی وجود نداشت.

وی ادامه داد: خاطره دیگری هم دارم که آن زمان تازه از قطر آمده بودم و کاپیتان تیم هم بودم. در این دیدار مجید نامجو مطلق یک پنالتی را از دست داد و این دربی با تساوی به پایان رسید. ما می خواستیم در این مسابقه پیروز شویم. فضای بازی در آن زمان بسیار شیرین تر بود اما مشکلات جزئی کیفیت مسابقات را کاهش داد و ویروس کرونا و بیماری بازیکنان کیفیت لازم را از بازی ها گرفت.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در پایان گفت: امیدوارم این دربی با کیفیت برگزار شود تا مردم شاهد یک بازی زیبا و یک نتیجه عالی برای استقلال باشند تا سال آینده به بهترین شکل برای استقلالی ها آغاز شود. بلوز “امیدوارم هواداران دستور فوتبال را رعایت کنند. تعصب زیبایی ورزش را خدشه دار می کند. زیبایی ورزش در همین برد و باخت است و رسانه ها و مردم باید بپذیرند که بازی برد و باخت دارد و مهم این است که کیفیت بازی

دیدگاهتان را بنویسید