بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد امروز منتشر می شود

بروشور انتخاب رشته کارشناسی ارشد امروز منتشر می شود

روز جدید : دفترچه راهنمای آزمون های کارشناسی ارشد ناپیوسته 1401 دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی امروز سه شنبه 31 خرداد منتشر می شود.

روز یکشنبه 29 خردادماه، نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد 1401 قطعی دانشگاه ها و دانشگاه ها در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

راهنمای انتخاب رشته آزمون کارشناسی ارشد 1401 که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته ها می باشد از امروز سه شنبه 30 خرداد 1401 در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

به متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته تحصیلی هستند توصیه می شود ابتدا دفترچه را به دقت مطالعه و با توجه به نتایج اعلام شده در پیش اعلام نتایج، رشته مورد نظر را استخراج و ترتیب علایق و سپس در فرم فرم درج پیش نویس

متقاضیان می توانند پس از تایید صحت فیلد محله های انتخابی خود اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسایی یا کد رهگیری که در پایان ثبت نام اولیه به متقاضی داده شده است را از فردا چهارشنبه اول تیرماه لغایت 24 تیرماه از سامانه وارد کنند. : 00 روز شنبه 13 تیر (برای ورود به برنامه انتخاب پرواز باید این اطلاعات را وارد کنید)، کد رشته مناطق انتخابی (حداکثر 100 کد پرواز) را ثبت و فرم ذکر شده را پر کنید.

پس از تایید نهایی رشته های منتخب توسط متقاضی، سامانه به وی رسید می دهد در غیر این صورت انتخاب رشته آنها تکمیل نمی شود.

انتخاب رشته برای رشته های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجزا از طریق دانشگاه مشخص شده با کمک کد دسترسی مندرج در پروتکل اعلام نتایج اولیه آزمون انجام می شود. متقاضیان پذیرفته شده در یکی از رشته های دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و یا دانشگاه آزاد اسلامی می توانند منحصراً در یکی از موسسات مورد نظر خود ثبت نام و تحصیل کنند.

ظرفیت کل 1401 نفر کارشناسی ناپیوسته در مقاطع مختلف (دوره روزانه و غیر روزانه) 136 هزار و 786 نفر است که از این تعداد 450 هزار و 422 نفر حق انتخاب رشته را دریافت کرده اند و در صورت اعلام ظرفیت جدید پذیرش از دانشگاه ها از طریق اطلاع سازمان. وب سایت ارزیابی خواهد بود.

در مجموع گروه های آزمایشی مختلف آزمون کارشناسی ارشد 1401 موفق تر از آزمون علوم انسانی بودند و بیش از 400 هزار داوطلب در گروه علوم انسانی شرکت کردند. بسیاری از داوطلبان مهندسی و ریاضیات به علوم انسانی روی آورده اند.

نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد 1401 نیمه اول شهریور ماه اعلام می شود تا پذیرفته شدگان از اول مهرماه در محل پذیرش در کلاس های دانشگاه حضور یابند.

در مجموع 647 هزار و 209 داوطلب با توجه به علاقه مندی به شرکت در آزمون های نوبت دوم، برای شرکت در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته امسال اقدام کرده اند که از این تعداد 339 هزار و 906 داوطلب زن و 307 هزار و 303 داوطلب مرد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید