رشته بازی های رایانه ای تا مقطع کارشناسی ارشد خواندنی شده است

ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800873

مدرس دانشگاه علم و صنعت از اعلام مجوز نهایی و ظرفیت پذیرش نهایی از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای جذب دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد بازی های رایانه ای برای سال تحصیلی 1401 خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ بهروز مینایی با اشاره به اینکه رشته بازی های رایانه ای در مقطع کارشناسی ارشد پیش از این در دانشکده چند رسانه ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز وجود داشت، اما بیشتر به زوایای هنری می پردازد تا فنی، گفت: علم و فناوری از معتبرترین ها الگوبرداری شده است. و برنامه های درسی علمی دانشگاه های معتبر استرالیا، کانادا، کره جنوبی، ژاپن و برخی کشورهای اروپایی در زمینه فناوری و برنامه نویسی.

وی افزود: راه اندازی این گرایش در اسفندماه 1396 به تصویب شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و دانشگاه علم و صنعت به عنوان اولین دانشگاه متقاضی جذب دانشجو است. به این گرایش آزمون کارشناسی ارشد 1401 پس از تصویب در شورای برنامه ریزی درسی در نهایت هفته گذشته به تصویب شورای دانشگاه رسید.

مینایی با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم ظرفیت جذب دانشجو در این رشته را در دفترچه آزمون کارشناسی ارشد سال 1401 افزایش دهیم، تصریح کرد: راه اندازی این رشته مصوب است اما ظرفیت پذیرش در این رشته باید تایید شود. توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به منظور جذب دانشجو برای سال تحصیلی آینده دانشگاه علم و صنعت اعلام و به کتاب کنکور کارشناسی ارشد 1401 اضافه می شود.

مدرس دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: این روند توسط 7 نفر از اساتید دانشگاه علم و صنعت به همراه 4 گروه سخت افزار، نرم افزار، شبکه و هوش مصنوعی دانشکده فنی این دانشگاه تنظیم شد. علاوه بر من و مهرداد آشتیانی، 5 مدرس از گروه نرم افزار در این زمینه کمک خواهند کرد. برنامه ما این است که بتوانیم از معلمان جوانی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند، به صورت مجازی یا برای دوره های آموزشی فشرده حضوری استفاده کنیم. به همین منظور از سازمان جذب نیرو در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خواسته ایم تا سهمیه ای ویژه برای جذب معلم در رشته بازی ها در نظر بگیرند تا بتوانیم جذب ویژه داشته باشیم.

راه اندازی هاب بازی در دانشگاه علم و صنعت

مینایی با اشاره به راه اندازی مرکز بازی دانشگاه علم و صنعت برای جذب علاقه مندان به تولید بازی در قالب هسته های فناوری به بازار با کمک و راهنمایی بخش خصوصی، گفت: با سه تیم و به زودی این تعداد خواهد شد. به پنج تیم افزایش یابد تا با انتخاب کارکنان این تیم ها به عنوان نیروهای درجه یک و تولیدکنندگان موفق بازی جذب صنعت بازی کشور شوند.

وی افزود: راه اندازی این مرکز در دانشگاه علم و صنعت در راستای تعهد دانشگاه مبنی بر تربیت نیروی انسانی موفق برای تضمین آینده شغلی و تولید ثروت، تولید و درآمد و امید است با کمک بنیاد ملی بازی ها انجام شود. و با تکیه بر مؤلفه‌های تأیید شده عصر بازی‌های رایانه‌ای (اسرا) در راستای تولید بازی‌های منطبق با ارزش‌های ایرانی و اسلامی گام بردارد و در نتیجه به درآمدزایی بخش خصوصی فعال در این حوزه کمک کند.

این مدرس دانشگاه علم و صنعت تاکید کرد: دوره تولید بازی در 10 سال گذشته در گروه نرم افزار و هوش مصنوعی دانشگاه علم و صنعت تدریس می شود اما این بار به عنوان کارشناسی ارشد مجزا تایید شده است. آنها همچنین باید خواستار راه اندازی گرایش بازی های رایانه ای شوند. دانشگاه هایی مانند دانشگاه شهید بهشتی که چند سال پیش مرکز بازی در آن تاسیس شد، دانشگاه تهران که وارد عرصه بازی های جدی شد، دانشگاه های امیرکبیر و شریف که تیم تولید بازی دارند و حتی دانشگاه اصفهان، دانشگاه مشهد. ، دانشگاه تبریز و دانشگاه کاشان.

وی یادآور شد: این ظرفیت در دانشگاه های کشور وجود دارد و آینده روشنی را برای آن متصوریم، آینده ای که می تواند جوانان را به یافتن شغل مناسب و کاهش مهاجرت امیدوار کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید