برگزاری اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه ها همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی

برگزاری اعتراضات دانشجویی در برخی دانشگاه ها همزمان با آغاز رسمی سال تحصیلی

روز جدید : همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مقاطع عالی کشور، مجامعی در این دانشگاه ها تشکیل شد.

با شروع رسمی کلاس ها و بازگشایی دانشگاه ها، صبح امروز برخی از دانشگاه ها شاهد اعتراضات دانشجویی بودند.

دانشجویان شعارهای سیاسی و فرهنگی سر دادند اما برخلاف اغتشاشات میدانی، شورش و آتش زدن اموال عمومی صورت نگرفت. دانشجویان با سر دادن شعارهای احساسی و خشونت آمیز به اقدامات پلیس و درگیری های رخ داده اعتراض کرده اند.

همزمان تعدادی دیگر از دانشجویان نیز بر اساس دیدگاه و سلیقه خود در خصوص اغتشاشات و اغتشاشات در محوطه دانشگاه شعار سر دادند. در برخی موارد محوطه دانشگاه به عرصه شعار و کنایه بین دو طیف تبدیل شد که با وساطت اساتید و دانشجویان ارشد برای لحظاتی خاموش شد اما با عذرخواهی دوباره از سر گرفته شد.

فعالان سیاسی معتقدند یکی از راهکارهای مهم برای اعتراضات مناسب در جامعه، تریبون دانشگاه ها است و با توجه به حداقل امکان سوء استفاده از سوی ضدانقلاب و اغتشاشگران، تقویت چنین تریبونی می تواند راهگشا باشد.

اگرچه، پس از فروکش کردن احساسات، چنین اختلاف نظرهایی باید به برنامه های فکری و علمی تر، مانند اتاق های فکر آزاد، گسترش یابد تا به حل و فصل مسائل مورد اختلاف به طور اساسی کمک کند.

اما همزمان با این تجمعات، عده محدودی در خارج از دانشگاه و اطراف میدان انقلاب شروع به شعار دادن و اخلال در نظم عمومی کردند که ماموران نیروی انتظامی با این تجمعات برخورد کردند و از تخریب و هرج و مرج جلوگیری کردند.

مشاهدات خبرنگار میدانی فارس حاکی از آن بود که تعدادی از افراد در تجمع خارج از دانشگاه توسط پلیس دستگیر شدند.
آخرین اخبار اعتراضات را از خبرگزاری فارس دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید