برگزاری جشنواره ملی اجرای آیین های فرهنگ رضوی در یاسود + تصاویر


ساعت: 20:35
تاریخ انتشار: 1401/10/14
کد خبر: 1842953

دیدار فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از همکاری این نهاد در جشنواره سراسری آیینی تئاتر رضوی در یاسوج خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صبح زاگرس، سردار «حمید هورامدل» ظهر امروز در نشست هماهنگی جشنواره ملی اجرای آیین های فرهنگی رضوی که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویرا برگزار شد، گفت: استان های احمد: برای استفاده از ظرفیت همدیگر هماهنگ و هم افزا باشند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آمادگی برای میزبانی جشنواره ملی شعائر فرهنگی رضوی میزبان یاسوج گفت: متناسب با ظرفیت و امکانات سپاه فتح برای برگزاری همکاری خواهیم کرد. این جشنواره باشکوه.»

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ریشه مشکلات استان را فرهنگی دانست و افزود: فعالیت های فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار ارزشمند است و اثر کار فرهنگی را می توان با دید و تداوم دید. برنامه ها برای مدت طولانی.”

سردار هورامدل با تاکید بر اینکه تبادل فرهنگی تاثیرات لازم را در جامعه خواهد داشت، به برگزاری جلسات مهم شورای عمومی فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: پیشنهاد می شود شهرستان ها برنامه های کارشناسی خاص خود را در زمینه معضلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی در جامعه داشته باشند. . به شورا ارائه می شوند و در جلسه شورای عمومی فرهنگ در مورد آنها تصمیم لازم را اتخاذ می کنند.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد بحث طلاق، حاشیه نشینی، خودکشی و نزاع دسته جمعی را در دستور کار معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه فتح برشمرد و یادآور شد: برای این مشکلات چاره اندیشی شده و باید اقدامات لازم انجام شود. در نظر گرفته شده است.

وی برخی از مشکلات موجود در جامعه را شایسته نظام شیعه و جامعه شیعه استان کهگیلویه و بویراحمد ندانست و افزود: حضور و ظهور رهنمودهای اسلامی باید ظهور و کارآمدی خود را در این عرصه ها نشان دهد.

سردار هورادل با تاکید بر اینکه فرهنگ اجتماعی مردم برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی نیاز به تغییر دارد، خاطرنشان کرد: ریشه کنی این معضلات و آسیب ها نیازمند کار کارشناسی و عزم عمومی از سوی ادارات، نهادها، سازمان ها و سازمان ها است. به خصوص بزرگان و بزرگان نقاط مختلف استان.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه ریشه همه مشکلات موجود «تله فرهنگی» است که اکنون وجود دارد، گفت: جامعه نیازمند عزم عمومی است.

وی در پایان با اعلام آمادگی برای همکاری در برگزاری جشنواره ملی آیین های نمایشی در یاسوج، گفت: همه باید با برنامه ریزی همه جانبه و کارشناسانه برای رسیدگی به مسائل فرهنگی استان در همین راستا قدم برداریم.

گفتنی است در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و تبریک دهه کرامت گفت: برنامه های خوبی برای آینده بود. با همکاری در مورد فتح پیش بینی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از فرمانده سپاه فتح به عنوان نظریه پرداز فرهنگی یاد کرد و گفت: مردم.

وی افزود: با توجه به سیاست های فرهنگی دولت مردمی متوجه شدیم که برنامه ها چهره عمومی دارد و محدود به سالن های بسته نیست چرا که احساس می شد مردم از برنامه های فرهنگی فاصله گرفته اند.

درخشان بخشی از آسیب های اجتماعی در جامعه را کمبود افراد در برنامه های فرهنگی مطلوب دانست و ادامه داد: در این راستا در اکثر شهرستان های استان برنامه های فرهنگی و هنری تلفیقی و به نوعی آشتی مردم و برنامه های فرهنگی صورت گرفت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری محافل قرآنی در شهرستان ها همراه با بصیرت افزایی در حوزه «تبیین جهاد» با حضور قاریان کشوری و بین المللی را یکی از مهم ترین محافل می داند. از برنامه های اجرا شده در مدت حضور ایشان در این اداره، برگزاری فرخنده نمایشگاه «ضیافت بهاری» به صورت کاری مشترک با مساعدت معاونت فرهنگی سپاه فتح و سایر سازمان ها و نهادها بود.

وی با اشاره به اینکه برنامه های خوبی برای امسال با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه در نظر گرفته شده است، گفت: این برنامه ها با توجه به اهداف اصلی انقلاب، فرهنگ اسلامی و نیز برنامه ریزی و اجرا خواهد شد. ماهیت هنر اسلامی.»

درخشان از استقبال خوب مردم از برنامه های فرهنگی و هنری در شهرستان ها گفت و گفت: معتقدیم مجموعه سپاه می تواند در همه ابعاد فرهنگی تاثیر لازم را در جامعه داشته باشد چرا که فعالیت های این نهاد انقلابی ابعاد دارد. «از نظر فرهنگی و مذهبی اتفاق می افتد.

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید مجدد بر اینکه سپاه و فرماندهی این نیروها طعمه استان هستند، ادامه داد: بسیج می تواند در پیشبرد و اجرای مصوبات عمومی تاثیر لازم را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: خدمت رسانی به مردم با ارائه تولیدات سینمایی فاخر می تواند در اولویت اصلی در دستور کار فرهنگ و رهنمودهای اسلامی و سپاه قرار گیرد.

درخشان از عیادت مدیر مرکز هنرهای نمایشی یاسوج در امان ماند و افزود: تولید بیش از 10 مستند، تولید شهید هدایت الله طیب، تجهیز سینماهای حمایت از مستند و حمایت از تولیدات سینمایی از جمله دستاوردهای معاون وزیر و سرپرستی وی است. مرکز ملی هنرهای نمایشی آن استان.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود با تسلیت سالگرد رحلت امام، قیام خونین 15 خرداد و تسلیت حادثه آبادان گفت: اینجانب این اقدامات در جشنواره کن را محکوم می کند.

وی با تاکید بر اینکه این کار در راستای هدف قرار دادن مبانی و ارزش های اسلامی انجام شده است، افزود: شاید هدف آنها با توجه به نزدیک بودن دهه کرامت، زیر سوال بردن امام رئوف و مهربانی و جایگاه ایشان در بین آحاد جامعه باشد.

درخشان با محکومیت این کار افراد مشهور با گذشته سیاه گفت: خدای نکرده شاهد حضور شیعیان در حرم رضوی و برنامه های دهه کرامت در دهه کرامت باشیم. “

مدیرکل فرهنگ اسلامی و رهبری استان کهگیلویه و بویراحمد در بخشی دیگر از سخنان خود به برگزاری جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی به همت استان اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی، بوشهر، بندرویی. و بندرعباس و بویراحمد در این جشنواره آیین های خود را برای عبادت امام رضا (ع) به نمایش می گذارند.

وی خواستار همکاری بیشتر سپاه فتح استان برای اجرای برنامه های فرهنگی، هنری و ارزشی و همچنین جشنواره ملی آیین های نمایشی در فرهنگ رضوی به میزبانی شهر یاسوج شد.

گفتنی است در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از حضور فرمانده سپاه فتح به دلیل مشارکت این نهاد انقلابی در اجرای برنامه های باشکوه فرهنگی و هنری در استان تقدیر کرد.


عکس های تکمیلی در زیر آمده است:

0d28b33a 257a 4dfb 8077 73065e9dbb0d خبر خاکستری

e7a670b9 8592 476f aff0 a748b6b4dd11 خبر خاکستری

420e76e0 cdaf 452b a121 ddcfcacdca19 خبر خاکستری

1ba03666 16d2 4ab1 b483 305ae9a6ad41 خبر خاکستری

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید