برگزاری جلسه رفع ابهامات طرح تشکیلاتی کارکنان دولت با حضور شورای نگهبان

برگزاری جلسه رفع ابهامات طرح تشکیلاتی کارکنان دولت با حضور شورای نگهبان

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، در خصوص آخرین وضعیت مصوبه سازمان نظام وظیفه عمومی، گفت: عصر یکشنبه هفته گذشته جلسه کمیسیون اجتماعی برگزار شد. با حضور آقای غلامرضا مولبیگی عضو حقوقی هیات نگهبان جهت بررسی طرح سازمان نظام وظیفه عمومی. جمع آوری شد که در این جلسه بحث های کمیته در خصوص کمبود وزن مالی این طرح که یکی از موضوعات مطرح شده از سوی دولت بود به اطلاع عضو محترم شورای نگهبان رسید.

وی ادامه داد: آقای مولبیگی همچنین ایراداتی را که شورای نگهبان به این طرح وارد کرده است، عمدتاً مبنی بر ابهام بوده و شورا تاکید کرده که قانون در این زمینه باید شفاف و شفاف باشد و همچنین تاکید کرد که صلاحیت کارشناس تشخیص بررسی این طرح کاملاً بر عهده مجلس و شورای نگهبان است تا با شرع و قانون اساسی مغایرت نداشته باشد و ابهام نداشته باشد.

نماینده مردم گرمس در مجلس افزود: اعضای محترم شورا پس از ارسال مصوبه تشکیلاتی به شورای نگهبان، در مورد برخی از عناوین و کلماتی که به کار رفته و نحوه اطلاق آن واژه ها و چگونگی آن ابهامات، ایرادات و ابهاماتی داشتند. شامل شد و ایرادات توسط شورا به کمیته ارجاع شد.

وی ادامه داد: جلسه گذشته اولین جلسه برای روشن شدن ابهامات طرح بود و هفته آینده با کارشناسان شورای نگهبان جلسه خواهیم داشت تا از نظرات کارشناسی دوستان استفاده کنیم و ابهامات طرح را به خوبی برطرف کنیم. و به طور کامل، بنابراین سرعت کار با او همچنان افزایش می یابد.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به احتمال زیاد اوایل هفته آینده این لایحه به طور کامل تصمیم گیری و در اتاق کمیسیون به تصویب می رسد و سپس به صحن می رود و در دستور کار قرار می گیرد. جلسه علنی مجلس».

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر «نگاه دولت به ابعاد مالی این طرح و نگرانی از احتمال مخالفت به بهانه اینکه بار مالی دارد»، تصریح کرد: دولت معتقد است این طرح دارای بار مالی است. بار حدود هزار میلیارد تومان است، اما معتقدیم دولت هم در حال حاضر این پول را به شرکت های انرژی پرداخت می کند و پول به جیب دلال ها می رود نه نیروی کار. در حالی که مفهوم عدالت این است که این پول باید مستقیماً به کارگران و کارمندان زحمتکش پرداخت شود.

وی تاکید کرد: تلاش می کنیم بحث ها و استدلال های خود را در خصوص ابعاد مالی طرح به شورای نگهبان برسانیم و امیدواریم بتوانیم نظر مثبتی را در این خصوص از شورا بگیریم.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل در پایان بیان کرد: امیدواریم با همت جدی نمایندگان مجلس و حمایت دولت به زودی طرح تشکیلاتی به تصویب برسد و مشکلات کارکنان شرکتی و قراردادی کشور با برقراری عدالت حل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید